Win32 knapper

Tags:    c++ php

Jeg har lavet mig et lille program, og jeg har styr på ting som dialogs osv.

men hvordan jeg laver knapper i mit mainvindue uden at det er en dialog er mig en gåde. :P Alle de eks jeg kunne finde på www.winprog.org (tjekkede et par stykker, ikke alle) brugte resources til at lave en dialog. Men hvad hvis man vil lave det i sit main vindue. Jeg prøvede med Createwindow, og det compiler uden problemer, problemet er at knappen vil ikke tegnes. Koden er som følgende:

(er lavet vha en delphi sourcecode så måske er det teknikken der er forkert :))

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har prøvet med showwindow(btn_test) men så får jeg et helt vindue for sig selv kun med knappen i. Og det er jo ikke ideen.

Mvh
Lasse

- Vi lever mens vi lærer, ikke omvendt -

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er en meget simpel tutorial der ikke bruger resource filer her:

http://home20.inet.tele.dk/midgaard/dialogtut.html

CreateWindow("button","testknap",WS_CHILD | WS_VISIBLE ,200,200,300,300,hwnd,0,0,NULL);

Du bør nok give den en ID der ikke er 0, det er det første 0, den skal castes til en HMENU.

CreateWindow("button","testknap",WS_CHILD | WS_VISIBLE ,200,200,300,300,hwnd,0,0,NULL);

Du bør nok give den en ID der ikke er 0, det er det første 0, den skal castes til en HMENU.

Ja den del havde jeg undret mig over, da den jo skulle have et ID, men hvis man kastede et ID som
#define IDC_BTN1 40001
så sagde den fejl, vidste ikke der skulle HMENU foran. Det virker i hvert fald nu. Mange tak for hjælpen.

Mvh
Lasse

Hvad med points? Vil du have dem?

- Vi lever mens vi lærer, ikke omvendt -

Hvad med points? Vil du have dem?

Nej tak, jeg er ikke samler.

t