resourcefil

Tags:    c++ php

Hvordan linker man til en resource fil i Dev-c++ ? Eller i c++ generelt. Det forstår jeg ikke helt.

Mvh
Lasse

- Vi lever mens vi lærer, ikke omvendt -

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan linker man til en resource fil i Dev-c++ ? Eller i c++ generelt. Det forstår jeg ikke helt.

Mvh
Lasse

Du tilføjer resource-filen til dit projekt, så vil Dev-C++ automatisk sørge for at få MinGW til at linke den sammen med resten.
File->New->Resource file
eller
Project->Add to project

Men du mener måske, hvordan man refererer til resourcerne?

1101110100010110000101000001

[Redigeret d. 26/03-05 20:14:16 af Nicolai Lyster Fersner]

Mvh
Lasse

Du tilføjer resource-filen til dit projekt, så vil Dev-C++ automatisk sørge for at få MinGW til at linke den sammen med resten.
File->New->Resource file
eller
Project->Add to project

Men du mener måske, hvordan man refererer til resourcerne?

[Redigeret d. 26/03-05 20:14:16 af Nicolai Lyster Fersner]

Hmm lige meget. Det virker ikke :S

Men hvordan får jeg Dev-C++ til at compile som en winGUI i stedet for som en console? Hvis jeg opretter et projekt kan jeg godt vælge hvad den skal compiles som, men jeg har kun selve koden. Og når jeg kopierer den over i et andet projekt får jeg en fejl, men ikke hvis den bare compiles (virker mig noget sært :S)

Mvh
Lasse

Får følgende fejl:

29 E:\\Programmer\\Dev-Cpp\\main.cpp invalid conversion from `void*' to `HICON__*'

Fold kodeboks ind/udKode 

Du er nødt til at caste returværdien fra LoadImage:

hIcon = (HICON )LoadImage(NULL, "menu_two.ico", IMAGE_ICON, 16, 16, LR_LOADFROMFILE);

hIcon = (HICON )LoadImage(NULL, "menu_two.ico", IMAGE_ICON, 16, 16, LR_LOADFROMFILE);

Hvad betyder det at caste returværdien?

Mhv
Lasse

LoadFile returnerer en HANDLE, da den kan bruges til at loade både bitmaps og iconer, dvs. at typen på det den returnerer er en HANDLE.

I dit tilfælde ved du at det i virkeligheden er en HICON den returnerer, så du fortæller kompileren at det er en HICON.

I C behøver man ikke at caste i dette tilfælde, det skal man i C++.

Hvad betyder det at caste returværdien?

Mhv
Lasse

I dette tilfælde; at du fortæller compileren at det rent faktisk er en HICON og ikke en HANDLE struktur, som LoadImage returnerer, så den trygt kan kopiere hukommelsen, som blev returneret fra LoadImage, over i hIcon's adresse.

Hehe, et par minutter for sent...

[Redigeret d. 27/03-05 00:35:00 af Nicolai Lyster Fersner]

Det giver mening, mange tak for hjælpen.

t