windows username

Tags:    php

Hey
Jeg springer lige ud i det. Har en linux Apache server kørende, med en site. Jeg har så behov for at vide hvilken bruger der er logget ind på client maskinen, som er en windows computer.

Har selvfølgelig gennem søgt php's API uden det helt store held dog.

På forhånd tusinde tak
Ole

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis dette skulle være muligt, skulle klienten (fx IE) sende brugernavnet til Apache-serveren, hvilket den ikke gør. Derfor er det ikke muligt.

/AC

Hvis serveren har et program installeret der kan scanne efter den slags på klientet, så er det måske nok muligt. Men det er måske lige tæt på at bryde privatlivets fred..

nbtscan ser ud til at være rimelig velegnet.
http://www.inetcat.org/software/nbtscan.html

Så skal du nok bruge noget i retning af
list($ip,$hostname,$server,$user,$mac)=explode('/',system('/usr/bin/nbtscan -s/ '.$_SERVER['REMOTE_ADDR']));
--
Thus, I conclude

Hvis dette skulle være muligt, skulle klienten (fx IE) sende brugernavnet til Apache-serveren, hvilket den ikke gør. Derfor er det ikke muligt.

Hmm jaja, sådan er jo når man ikke tænker sig om, for det er jo klart php bliver udført på serveren og ikke lokalt. Men jeg skal bare have fat i det brugernavn, og at lave et skan er alt for resurse krævende, og desuden kunne det også meget let give problemer med sikkerheden på de enkelte client maskiner(firewall ol.).
Må se om ikke jeg kan finde et skript der bliver udført lokalt og så sendes til serveren.

Man kunne måske lave java script eller et eller andet plugin der sendte oplysningerene.....!

Ved ikke om man kan med et lille flash program..!!!!

Have Fun no
www.ino.frac.dk

Man kunne måske lave java script eller et eller andet plugin der sendte oplysningerene.....!

Ved ikke om man kan med et lille flash program..!!!!

Have Fun no
www.ino.frac.dk

Ja synes også man burde kunne med et javascript eller direkte at udføre en command prompt hos clienten, men helt hvordan ved jeg ikke.
Men flash aaahhh det kan da vist kun være en joke.

hvad skal du dog bruge det til?

Du kan lave et program, som brugeren skal installere, og som så kan kommunikere med din server og sende alle mulige private oplysninger om brugeren, bl.a. brugernavn :)

t