sessions, cookies, andet? :S

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa...

Er igang med et log ind system, som indeholder bruger profiler og meget andet, hvor det er nødvendigt for mig når jeg laver siden, at kunne bestemme brugeren...

For tiden gør jeg dette ved at gemme brugernavnet i $_SESSION[brugernavn]... Men ved ikke helt om dette er optimalt...

Er der en anden (og måske bedre?) måde man kan gemme et id af brugeren når han / hun er logget ind??

Har også et andet problem... Har en side med alle profilerne, hvor de står i en liste:

BRUGERNAVN: NAVN: BY: PROFIL OPRETTET:
Bruger1 Navn1 By1 Dato1
Bruger2 Navn2 By2 Dato2
Bruger3 Navn3 By3 Dato3

Det er så meningen at man skal kunne klikke på f.eks. "Bruger1" og så komme til "profile.php" som indeholder "Bruger1"'s informationer...

Håber der er nogen der har lidt ideer til hvordan dette kunne kringles an...

Er på ingen måde interesseret i en 100% færdig source kode, men derimod noget hjælp, evt. links, eksempler osv - det lærer man jo lidt mere af :P

Mvh
Daniel Grau

13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
uploades? hvis det er et webhotel kan du ikke. men det kan nok også løses ved at rette i dit script.

uploades? hvis det er et webhotel kan du ikke. men det kan nok også løses ved at rette i dit script.

Det er et webhotel ;)

Så hmm... Må vel glo koden lidt igennem :)

Har iøvrigt prøvet at lave en if-form, som checker om et brugernavn = et eller andet, og hvis det er, så udskriver den noget tekst... Kan bare ikke få den til at virke...

if formen ser således ud:

<?php
if ($brugernavn = et_eller_andet) {
print "en_eller_anden_tekst...";
} else {
print "";
}
?>

...Hvor $brugernavn bliver hentet direkte fra db'en....

Fandt ud af det hele... næsten da :P

Men tak for svarene alle sammen :)

<< < 12 > >>
t