Genindlæse side og behold form-værdier.

Tags:    php

Jeg har en side med en form med en hel masse input-felter, men siden kan genindlæses hvis brugeren opdatere noget og formen skal beholde alle sine værdier, herunder stien til et billede.
Er der en nem måde at gøre det på?
Jeg har allerede prøvet at sætte værdien med value="$_POST[feltes_navn]", men det virker ikke for input type=file og der er ret mange felter.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ja, eller du kan gemme billedet, og kun uploade et nyt, når der er et billede

Jeg har allerede prøvet at sætte værdien med value="$_POST[feltes_navn]", men det virker ikke for input type=file og der er ret mange felter.

Efter selv at have afprøvet mange muligheder og kombinationer, fik jeg fortalt, at det på ingen måder kan lade sig gøre, at indsætte en værdi i et input type="file" felt, da det såfremt vil udgøre en stor sikkerhedsbrist. Du kan sagtens aflæse værdien fra et input type="file" felt, men ikke omvendt med at indsætte.

Jeg gjorde det, at jeg gemte værdien fra et input type="file" felt i en session. Så kan du bare samligne værdien af session og $_FILES['dit_file_felt']['name'] (for eksempel, eller hvad du nu gemmer i session). Hvis værdien ikke er ens, så ved du, at filen er blevet ændret.

[Redigeret d. 13/05-04 05:43:21 af Tim Jong Olesen]

[Redigeret d. 13/05-04 05:44:22 af Tim Jong Olesen]

t