Log ind - checke om navnet findes i db'en...

Tags:    php

Hejsa...

Ville høre om nogen kunne hjælpe med dette lille problem...

Har fundet log ind koden på denne side på http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=59&techid=6 og har arbejdet lidt med den...

Det viser sig at der findes en mindre fejl i koden... Den checker aldrig om brugernavnet overhovedet findes i db'en, dvs, man kan logge ind ved KUN at udfylde brugernavn...

Her har i koden til login-ok.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Er der nogen der kan tilføje sådan at koden også checker om brugernavnet overhovedet findes i databasen...

Desuden har jeg prøvet at oprette en bruger manuelt (ved at tilføje en række i min db), da jeg ikke liiige kunne få opret-ok.php til at virke... Tror måske der findes en fejl i koden...

Men det korte af det lange er, at jeg ikke kan logge ind... login-ok.php brokker sig over at jeg bruger forkert password når jeg prøver at logge ind....

Bruger ellers koderne nøjagtigt som beskrevet på tidligere skrevet link...

Håber der er nogen der kan hjælpe mig... :)

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv:

Fold kodeboks ind/udKode 

/AC

Ændre login-ok.php til:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så burde den tjekke om brugernavnet overhovedet findes.

/AC

Hmm.. har kigget lidt på et meget lignende script her på siden... Har bare et problem... Scriptet checker ikke om brugernavn og password tilhører SAMME bruger... Dvs man kan oprette to brugere, og så logge ind med bruger 1's brugernavn, men bruger 2's password...

Hvordan checker man at brugernavn og password tilhører samme bruger (evt. samme ID)...

har koden til login-ok her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Koden er meget nær den sidste kode jeg postede...

UUuh :) :)

Virker jo... :P

Tusind tak skal du ha :)

Det bliver sjovt når nogen forsøger at logge ind med noget i retning af:
Bruger: Administrator (eller hvem man nu har lyst til at logge ind som)
Password: ' OR password LIKE '%
--
Thus, I conclude

t