blåbog

Tags:    php

hey jeg skal lave en blåbog for min klasse som skal være på min hp. det er til 3 år hehe . det skal være sådan at alle navne står på side og så kan man så trykke på den person man godt vil skrive om eller læse om persones dumheder

er der nogen der kan komme med nogen forslag så sig jeg mange tak :-D

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil da mene at det er nemere at lave det i html med noget iframe boget i stedet, eller skal det laves i php ?

[Redigeret d. 06/05-04 19:42:15 af Søren]

Jeg vil da mene at det er nemere at lave det i html med noget iframe boget i stedet, eller skal det laves i php ?

Altså ikke i html. Det hun vl have er hvis at de kan gå ind på siden og selv skrive om sig selv eller hva?? Men jeg vil da helt klart lave det i MySQL!! Det er det nemmeste og NEEEJ da:D Det fylder ikke så meget! Faktisk minimal meget!

MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Okay jeg går ud fra at din tabel ser nogenlunde således ud:

Tabel Klasse:

navn TEXT
info TEXT
id FLOAT auto og primary key

Så laver du en oversigt, som linker til samme side, hvor den viser teksten (bare et eksempel på en sider der hedder index.php):

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er jo kun hvis der ikke skal være separate oversigter over det dumme og gode de har gjort, men bare én samlet tekst. Bare sig til, hvis du har nogle spørgsmål.

[Redigeret d. 07/05-04 00:20:22 af Nicolai Lyster Fersner]

Enten så lagre det i en MySQL-database eller også filer, det må være det nemmeste...

Enten så lagre det i en MySQL-database eller også filer, det må være det nemmeste...

jo jo men kommer det ik til at fylde mega meget i min mySQL når vi er 27 elever kan du måske give et udkast til hvordan mySQL skal se ud

Altså ikke i html. Det hun vl have er hvis at de kan gå ind på siden og selv skrive om sig selv eller hva?? Men jeg vil da helt klart lave det i MySQL!! Det er det nemmeste og NEEEJ da:D Det fylder ikke så meget! Faktisk minimal meget!

MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

ja jeg vil have det i php han du i vise mig hvordan man lave den mySQL så ville det være en stor hjælp

hey jeg skal lave en blåbog for min klasse som skal være på min hp. det er til 3 år hehe . det skal være sådan at alle navne står på side og så kan man så trykke på den person man godt vil skrive om eller læse om persones dumheder

t