Mail() vil ikke virke!

Tags:    php

Hej

Jeg har snart spildt NOGLE timer på mail() funktionen på min lokale server. Ved ikke hvorfor det ikke virker. Denne fejl fremkommer når jeg prøver at afsende en mail:

"Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /Users/gunnar/Sites/scripts/send_mailinglist.php:3) in /Users/gunnar/Sites/scripts/send_mailinglist.php on line 4"

Min "sendmail" kode ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor ligger fejlen?

Mvh
Gunnar

Hey..

Din fejl er nok, at du kalder "echo" før du laver din header..

/JT

Hej

Jeg har snart spildt NOGLE timer på mail() funktionen på min lokale server. Ved ikke hvorfor det ikke virker. Denne fejl fremkommer når jeg prøver at afsende en mail:

"Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /Users/gunnar/Sites/scripts/send_mailinglist.php:3) in /Users/gunnar/Sites/scripts/send_mailinglist.php on line 4"

Min "sendmail" kode ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor ligger fejlen?

Mvh
Gunnar

Prøv at kør disse to på din server:) Tror godt du kan se forskellen.

virker_ikke.php
Fold kodeboks ind/udKode 

virker.php
Fold kodeboks ind/udKode 

virker_ikke.php bliver udført EFTER der bliver sendt headers. altså før der bliver indlæst <html><head></head> osv. mens virker.php bliver sendt FØR <html><head></head> osv.
Generalt vil den komme med alle den fejl som du får hvis du først har lidt html også prøver at sende en header igen ved fx at omstille med en header.
MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

[Redigeret d. 01/05-04 09:31:17 af Martin Slot]

Hey..

Din fejl er nok, at du kalder "echo" før du laver din header..

/JT

Men tjekker jeg scriptet ved ikke at indtaste for derved at blive omstillet til "no_input" siden, så virker det fint nok, også med disse to "test" echo linjer...

Mvh
Gunnar

OK... nu har jeg ændret scriptet ved at fjerne de to test linjer (echo).

Det ser nu således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det hele glider glat, jeg får den rigtige "skærm" op i begge tilfælde. MEN.. der kommer bare aldrig nogen mail!

Selvom dette højest sandsynligt skyldes min lokale server, så var det alligevel rart at få det til at virke...

Hvad kan være galt?

Mvh
Gunnar

Fold kodeboks ind/udKode 

Har fjernet lidt variabler der måske kan drille lidt, og har sat en fluefanger ind, så kan du se om mailen overhovedet bliver afsendt fra serveren. Gør den det ligger problemet muligvis ved din SMTP-server eller din emailadresses POP3-server. Bliver mailen ikke sendt er du nødt til at fortælle mig noget mere om hvilket styresystem og opsætning du har.

// Kasper

Jeg har nu ændret koden til dit forslag, og mailen går tilsyneladende igennem. MEN.. jeg modtager den bare ikke!

A) Jeg ved at modtageradressen er ok.

B) Jeg bruger Mac OS X Panther 10.3.3. Jeg benytter et program kaldet "Postfix Enabler" hvilket sætter mig i stand til at send mails via min indbyggede SMTP. Derfor kan jeg med sikkerhed sige at dette virker. Men om der er noget med min PHP's mail opsætning ved jeg ikke. Hvor kan jeg tjekke dette?

Mvh
Gunnar

Nu er Mac og PHP jo ikke bedste venner, da PHP er "spawned" fra linux miljøet, men hvis det virker er det da fint. Jeg kender intet til Mac men jeg vil skyde på konfigurationsfilen hedder det samme uafhængigt af platformen så søg engang efter php.ini, det hedder den på mine 2 klart fremtrukne platforme: Windows XP og Linux Debian/GNU, der begge er geniale.

I php.ini søger du bare efter Mail eller SMTP og kigger om det er tilpasset der. Ellers må du søge på Google da jeg som sagt er blank hvad angår PHP på andre platforme end Windows XP og Debian/GNU.

// Kasper

Nu er Mac og PHP jo ikke bedste venner, da PHP er "spawned" fra linux miljøet...

??? Det må stå for egen regning!!

Pardon ?

// Kasper

Pardon ?

// Kasper

At MAC og PHP ikke rigtig vil sammen! Det er sgu da noget vås! ;-) I øvrigt kører OS X på en UNIX kerne, så det er i virkeligheden meget nemt i forhold til at hente PHP moduler og den slags...

Anyway, så gider jeg slet ikke sådan en tåbelig "mit system er bedre end dit system" snak. Jeg bruger Mac med hvad der er mange er udnævnt til verdens bedste operativ system, samt efter min mening det lækreste produkt, så jeg klager ikke ;-)

Mvh
Gunnar

t