Til Bertel Brander

Tags:    c++ cloud

Hej Betel nu ville jeg bare have det byggesæt så jeg købte dette: http://www.brinck.dk/byggesaet/br847.asp
som du fortalte om. Men jeg blev lidt overrasket da jeg så man selv skal lodde det og det hele men det kunne jeg vil have sagt mig selv da det jo hed et byggeset. Nå men nu har jeg købt det og heldigvis er min mor uddanet som et eller andet teknisk så hun kan hjælpe mig med at få det loddet sammen! Jeg regner med at begynde at lodde det her hen af dagene men nu er spørgsmålet kan du hjælpe mig med at få strikket et prøve program sammen? Der er nogle tegninger med byggesættet der forklare noget med at sende bytes til kortet og sådan jeg kan godt kopiere tegningerne og lægge dem op på min hjemmeside hvis du vil se dem! Men jeg vil lige samle kortet og det eneste jeg ville høre er om du tror du kan hjælpe mig med at strikke noget sammen og så skal jeg nok fortælle hvad det skal være senere!

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Betel nu ville jeg bare have det byggesæt så jeg købte dette: http://www.brinck.dk/byggesaet/br847.asp
som du fortalte om. Men jeg blev lidt overrasket da jeg så man selv skal lodde det og det hele men det kunne jeg vil have sagt mig selv da det jo hed et byggeset. Nå men nu har jeg købt det og heldigvis er min mor uddanet som et eller andet teknisk så hun kan hjælpe mig med at få det loddet sammen! Jeg regner med at begynde at lodde det her hen af dagene men nu er spørgsmålet kan du hjælpe mig med at få strikket et prøve program sammen? Der er nogle tegninger med byggesættet der forklare noget med at sende bytes til kortet og sådan jeg kan godt kopiere tegningerne og lægge dem op på min hjemmeside hvis du vil se dem! Men jeg vil lige samle kortet og det eneste jeg ville høre er om du tror du kan hjælpe mig med at strikke noget sammen og så skal jeg nok fortælle hvad det skal være senere!

Hvorfor ikke også skrive en privat besked til ham så han ser dette indlæg :) (Ved jeg ikke om du har gjort) Men det lyder et meget spændende projekt du har gang i! Vil jeg ihvertfald gerne følge med i.

Slot\\\\\\\\ - All your base are belong to us

Ok det vil jeg prøve tak martin!

Jeg kan godt hjælpe med at strikke et program sammen.

Du kan starte med at teste printet med det program du kan downloade fra siden (serial.zip).

Fulgte det et kabel til at forbinde byggesættet til PC'en med byggesættet?
Skal det have en ekstern forsyning, fulgte denne med?

Når du samler det så vær forsigtig det kan godt gå i stykker.

Jeg er ikke sikker på at det er en god idé at ligge alt materialet op på din hjemmeside, jeg vil tro at Brinck har copyright på det.
Du kan evt sende det i en email (hvis ikke det fylder alt for meget).

Jeg kan godt hjælpe med at strikke et program sammen.

Du kan starte med at teste printet med det program du kan downloade fra siden (serial.zip).

Fulgte det et kabel til at forbinde byggesættet til PC'en med byggesættet?
Skal det have en ekstern forsyning, fulgte denne med?

Når du samler det så vær forsigtig det kan godt gå i stykker.

Jeg er ikke sikker på at det er en god idé at ligge alt materialet op på din hjemmeside, jeg vil tro at Brinck har copyright på det.
Du kan evt sende det i en email (hvis ikke det fylder alt for meget).

Der er ikke et kabel med til at forbinde computeren og byggesættet men det burde ikke være svært at skaffe!

Der er heller ikke ekstern strøm med men tror selv jeg har noget liggende!

Men jeg er desvære rendt ind i problemmer jeg gik i gang fra byggetegningens start og der står monter de 3 LUS jeg finder dem så jeg mener er lus men de passer ikke ned i hullerne i printpladen! Og der er næsten ikke andre ting der er 3 af! Tror du ikke dette er en LUS??? www.mytestpage.1go.dk/LUS.GIF
Men i morgen prøver jeg at fordele alle komponenterne til hvad de skal bruges til og så må jeg jo se om jeg kan finde ud af det ellers sender jeg det tilbage!

[Redigeret d. 08/03-05 20:44:09 af Johan]

Hmm linket virker kun hvis du kopirer det og sætter det ind i din browser tror jeg!

En lus er normalt en ledning.
Der er sansynligvis nogle stumper ledning med, som du selv skal få til at passe i hullerne. Der er sansynligvis ikke isolering på denne ledning.

t