Forslag til logud på chat?

Tags:    php

Jeg har brug for lidt hjælp!
Jeg har lavet en chat, og virker skam også fint, bortset fra en ting. Brugerne klikker ikke logud, og vil gerne have at den skriver i databasen at de er offline når de lukker vinduet. Eller bare en helt anden ting, bare den fjerner dem som online efter lidt tid.

Det er nemt nok, den skal bare rette "online" fra 1 til 0, så bliver de ikke vist som online...

Nogle forslag ?

- Pelle Ravn

---------------
Never trust an operating system you don\\'t have sources for! USE LINUX :)
---------------

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har brug for lidt hjælp!
Jeg har lavet en chat, og virker skam også fint, bortset fra en ting. Brugerne klikker ikke logud, og vil gerne have at den skriver i databasen at de er offline når de lukker vinduet. Eller bare en helt anden ting, bare den fjerner dem som online efter lidt tid.

Det er nemt nok, den skal bare rette "online" fra 1 til 0, så bliver de ikke vist som online...

Nogle forslag ?

- Pelle Ravn

---------------
Never trust an operating system you don\\'t have sources for! USE LINUX :)
---------------

Ja.. - hvis du bruger det der online_users som der også er en artikel om her på udvikleren.dk - kan det laves således at hvis brugeren ikke har været aktiv i 2 min. eller hvor lang tid man nu vælger det skal være... - så bliver hans status fjernet...

Mvh Steffen Maabjerg

Du kan evt. prøve denne artikel.. - har ik selv prøvet den... - men så kan du da lige give lidt tilbage meldinger på om det virker :P..

http://mxs.frac.dk/default.php?page=Se_projekt&id=21&refference=Online

Mvh Steffen Maabjerg

t