Reagere slet ikk på mine while og if scripts...

Tags:    php

Hey udviklere!

Jeg har denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Denne kode virker på denne måde:

1. den første del er koden er noget med diagrammer o.s.v, men det er ikke det jeg har problemer med.

2. Den næste del er en nyhed som man kan kommentere - for at man kan se kommentarene skal variablen $vis = ja (markeret med fed). Denne variable bliver sat til "ja" oppe i addressen ved hjælp af ?vis=ja... men hvis jeg skriver ?vis=nej eller ?vis=kaefscks så reagere den stadig som om jeg har skrevet ?vis=ja ...?! Hvorfor d?

3. Så skal php også hente data fra en database, det kører fint, men min kode while($data = mysql_fetch_row($foresp)) virker ikke?! Den skriver ingen fejlmeddelser, den viser bare ikke kommentarerne. Jeg er sikker på at der er data i tablen og at jeg har skrevet de rigtige navne, for $antal_kommentarer = mysql_num_rows($foresp) længere oppe i koden virker fint...

men jeg har problemer med min if og while sætninger - de virker, men de virker ikke som de skal... hvad er fejlene - der er 50 UP til den/dem der hjælper mig til at løse problemet.

EvoLution ...We can always be smarter...

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
if(!$vis == $ja)

Den if-sætning giver ingen mening :)

Du siger, hvis $vis er lig med "ja", så siger vi:

if ($_GET['vis'] == "ja")

I stedet for ovenstående :)

$_GET[] sikrer at alle server understøtter din kode, hvis du ikke vil skrive det, kan du bare skrive $vis som du selv gør :)

Det andet kan jeg ikke se hvad der er galt med..

En anden ting er, at din kode er ekstremt uoverskuelig, lav lidt kodestruktur, det gør det også nemmere for dig selv :)

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Det $_get ændrede ikke noget...

Prøv:
while($data = mysql_fetch_array($foresp))
istedet for
while($data = mysql_fetch_row($foresp))

Hilsen Mathias

hov... der skulle have stået "ja" istedet for $ja... der står "ja" i den kode jeg bruger... det var bare en fejl her i denne kode... tester lige det med _get... ang. min kodestruktur så har du nok ret... er bare en smule doven... hvad med det sidste spørgsmål? kan du hjælpe med d?

Det $_get ændrede ikke noget...

"Jeg har denne kode: "

Det ser da helt fint ud! Keep up the good work!!

Hos mig virker det så det er nok bare en lille indstilling i din config. Det er det som regel en lille bitte ting kan jeg fortælle alle

Det hjalp ikke...

Har løst problemet selv...

Nupper lige UP'en igen...

t