Hente "output" fra en hjemmeside.

Tags:    php

Jeg vil gerne lave en lille side til mig selv, hvor jeg kan samle diverse små oplysninger nemt og hurtigt.

Det er f.eks noget som nyheder, vejret og tv-oversigter.

Jeg har bare lidt problemer med at komme igang, da jeg ikke er helt klar over hvorledes jeg skaffer disse data.
Hvis man nu kunne åbne f.eks tv2.dk (tv-listen) som en fil, og så hente strenge ud der hvor bestemte elementer finder sted, ville det jo være smart. Men det lader ikke rigtig til at fungere.

Hvordan kan man så ?
Jeg har set det flere steder, i mIRC-scripts og programmet samurize f.eks.

På forhånd tak.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg lavede engang et kombineret VB-script og PHP-script.. Jeg fandt et VB-script som hentede data fra et website, sådan at jeg kunne bruge det i Samurize. Med PHP-scriptet hentede jeg så, udfra hvad $_GET['kanal'] var sat til, programoversigt fra Jubii, som jeg parsede og fjernede alle overflødige tegn..

Det virkede meget godt :)

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Jeg vil gerne lave en lille side til mig selv, hvor jeg kan samle diverse små oplysninger nemt og hurtigt.

Det er f.eks noget som nyheder, vejret og tv-oversigter.

Jeg har bare lidt problemer med at komme igang, da jeg ikke er helt klar over hvorledes jeg skaffer disse data.
Hvis man nu kunne åbne f.eks tv2.dk (tv-listen) som en fil, og så hente strenge ud der hvor bestemte elementer finder sted, ville det jo være smart. Men det lader ikke rigtig til at fungere.

Hvordan kan man så ?
Jeg har set det flere steder, i mIRC-scripts og programmet samurize f.eks.

På forhånd tak.

Uden at give et fuldendt svar skal du have fat i sockets...

Du skal lave en GET request til en server via sockets (du bliver nødt til at lære lidt om sockets og HTTP requests før du kan hitte dig frem til et svar.), men kig på www.php.net/fsockopen og find lidt om HTTP request (har ikke lige noget link), men håber du kom lidt nærmere dit svar. Har dog desværre ikke selv sat mig 100% ind i det, derfor du ikke lige får et 100% færdig klaret svar.

Mvh
Kaare

Okey tak.
Jeg behøver heller ikke mere svar :)
... det er en princip sag.

VB-script har jeg så kein erfaring med :S
... Men det lyder da smart (nemt) :)

Hvad skal du bruge det til? Samurize?

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Som skrevet, vil jeg bruge det til at lave en lille side til mig selv (for sjov), hvor jeg hurtigt kan få overblik og en række informationer.

Men jeg kan da se at det der socket værk er temmelig smart, så det er jeg igang med at lære nu :)

t