Jeg har stadig problemer med login-systemet. Vil nu til at bruge sessions, se den her kode:
<div id="bruger_boks"><h1><table><tr><td bgcolor=#2F8E29 width="180" align="center"><u>Bruger</u></td></h1></tr><tr><p><td bgcolor=#0D5511 width="180" align="left" ><center><? session_start(); if(!$_SESSION['loget_in'] == 1) { if($skriv) { $db = mysql_connect("localhost", "bdigital", "*****");
mysql_select_db("bdigital", $db);
$foresp = mysql_query("SELECT firstname, username, surname, password, hp, e_mail, profiltekst FROM brugere WHERE username = '$username_logon' AND password '$password_logon' ") or die(mysql_error()); $number = mysql_num_rows($foresp);
if($number == 1) { $_SESSION['loget_in'] = 1;
$_SESSION['Bnavn'] = $username_logon;
$_SESSION['Pword'] = $password_logon;
echo "Du er logget ind"; } else { echo "En eller flere felter var enten ikke udfyldt eller også var oplysningerne forkerte"; } } else { ?> //form!
<form method=post action=<? echo "$denne_side"; ?>><input type=hidden value=1>Brugernavn:<input type=text name=username_logon>Password:<input type=password name=password_logon><input type=submit value=Login></form><a href="http://bdigital.frac.dk/users/opret.php">Opret bruger</a><? } } else { echo "Du er logget ind."; } ?></td></tr></table></div>
Det skal lige siges at denne kode bliver lagt ind i et andet dokument ved hjælp af <? include " " ?>. Men når jeg har oprettet en bruger, og jeg forsøger at skrive min username og password i formen og trykker på ok. så skriver sql:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''sdg'' at line 1 sdg er bare hvad jeg har skrevet i min password-input... hvad er fejlen. ??? Hjælp tak
[Redigeret d. 02/04-04 14:38:18 af EvoLutions]