Problemer med mysql_fetch_row

Tags:    php

Hey!
Jeg er ved at lave et log-ind-stystem og har problemer med mysql_fetch_row. Her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det skriver: Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/www/frac/users/bdigital/users/index.php on line 16

og linie 16 er så

$foresp = mysql_query("SELECT firstname, username, surname, password, hp, e-mail, profiltekst FROM brugere WHERE username = '$username_logon' "); $data = mysql_fetch_row($foresp); if(($username_logon == $data[0]) && ($password_logon == $data[3])) { echo "Velkommen //ny linie.

Jeg har nok stirret mig blind på problemet men jeg er også ret nybegynder til php og mysql... Plz hjælp :)
EvoLution ...We can always be smarter...

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

$foresp = mysql_query("SELECT firstname, username, surname, password, hp, e-mail, profiltekst FROM brugere WHERE username = '$username_logon' ");

Prøv at sætte or die(mysql_error()); på
Altså:

$foresp = mysql_query("SELECT firstname, username, surname, password, hp, e-mail, profiltekst FROM brugere WHERE username = '$username_logon' ") or die(mysql_error());

Det giver dig en mysql fejl du kan gå ud efter!
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

[Redigeret d. 31/03-04 18:18:02 af CHadi]

Altså $username_logon og $password_logon kommer fra en formel på en anden side...

EvoLution ...We can always be smarter...

Hmm... den skriver: Unknown column 'e' in 'field list' hvad betyder d?

[Redigeret d. 31/03-04 18:25:16 af EvoLutions]

Skriver den ikke linje nummer eller 'near .....' ? Det jeg kan se er e-mail.. måske kan den ikke tåle bindestreg. Men det tvivler jeg på...
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

kan da prøve at fjerne bindestregen...

Det var det! Tak :)

Det kan måske også være $username_logon der indeholder 'e' og ikke kan matche den med nogen af rækkerne!
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959