Problemer med mysql_fetch_row

Tags:    php

Hey!
Jeg er ved at lave et log-ind-stystem og har problemer med mysql_fetch_row. Her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det skriver: Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/www/frac/users/bdigital/users/index.php on line 16

og linie 16 er så

$foresp = mysql_query("SELECT firstname, username, surname, password, hp, e-mail, profiltekst FROM brugere WHERE username = '$username_logon' "); $data = mysql_fetch_row($foresp); if(($username_logon == $data[0]) && ($password_logon == $data[3])) { echo "Velkommen //ny linie.

Jeg har nok stirret mig blind på problemet men jeg er også ret nybegynder til php og mysql... Plz hjælp :)
EvoLution ...We can always be smarter...

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

$foresp = mysql_query("SELECT firstname, username, surname, password, hp, e-mail, profiltekst FROM brugere WHERE username = '$username_logon' ");

Prøv at sætte or die(mysql_error()); på
Altså:

$foresp = mysql_query("SELECT firstname, username, surname, password, hp, e-mail, profiltekst FROM brugere WHERE username = '$username_logon' ") or die(mysql_error());

Det giver dig en mysql fejl du kan gå ud efter!
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

[Redigeret d. 31/03-04 18:18:02 af CHadi]

Altså $username_logon og $password_logon kommer fra en formel på en anden side...

EvoLution ...We can always be smarter...

Hmm... den skriver: Unknown column 'e' in 'field list' hvad betyder d?

[Redigeret d. 31/03-04 18:25:16 af EvoLutions]

Skriver den ikke linje nummer eller 'near .....' ? Det jeg kan se er e-mail.. måske kan den ikke tåle bindestreg. Men det tvivler jeg på...
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

kan da prøve at fjerne bindestregen...

Det var det! Tak :)

Det kan måske også være $username_logon der indeholder 'e' og ikke kan matche den med nogen af rækkerne!
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

Ah.. oki... :)... Selvtak!
Der lærte vi begge noget.. jeg vidste ikke at den ikke kan tåle bindestreger
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

Ærgeligt jeg først så tråden nu...har nemlig lært det samme som jer, bare for et par måneder siden...

Ah.. oki... :)... Selvtak!
Der lærte vi begge noget.. jeg vidste ikke at den ikke kan tåle bindestreger
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

Ja e - mail!! Altså tror den at e og mail er et tal!! Og vil så hente e og mail - eller e minus mail!:)

Hilsen Mathias

t