Hvorfor virker dette ikke

Tags:    php

User
Bruger #985 @ 30.03.04 11:10
Hey

nu har jeg kigget min koden igemmen i snart en time og kan ikke finde nogle fejl men det virker stadigvæk ikke her er koden

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber nogel kan hjælpe

36 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Din dato vender forkert til MySQL. Databasen kræver følgende format: "YYYY-MM-DD HH:MM:SS"

Altså skulle din $dato variabel indeholde følgende, for at kunne skrives til databasen: ''2004-03-31 12:40:00"

User
Bruger #985 @ 31.03.04 13:11
Din dato vender forkert til MySQL. Databasen kræver følgende format: "YYYY-MM-DD HH:MM:SS"

Altså skulle din $dato variabel indeholde følgende, for at kunne skrives til databasen: ''2004-03-31 12:40:00"

Nu har jeg rettet det men den skriver fejlen endnu

http://212.10.48.43/4fune2lose/

Nu har jeg rettet det men den skriver fejlen endnu

http://212.10.48.43/4fune2lose/

Hvad er den nøjagtige fejlmeddelelse nu? -det kan ikke være den samme som før, for datoformatet i fejlmeddelelsen skulle som minimum være ændret, hvis din rettelse er slået igennem!?

Prøv at erstatte nedenstående linje:

mysql_query("UPDATE counter SET hits=hits+1 dato='$dato' WHERE ip='$ip'") or die (mysql_error());

Med denne:

mysql_query("UPDATE counter SET hits=(hits + 1) dato='$dato' WHERE ip='$ip'") or die (mysql_error());

[Redigeret d. 31/03-04 13:23:30 af Jon Krondal Honum]

User
Bruger #985 @ 31.03.04 13:26
Fejlen er

You have an error in your SQL syntax near 'dato='2004-Mar-Wed 13:Mar:st' WHERE ip='212.10.48.43'' at line 1

User
Bruger #985 @ 31.03.04 13:27
Fejlen er

You have an error in your SQL syntax near 'dato='2004-Mar-Wed 13:Mar:st' WHERE ip='212.10.48.43'' at line 1

Det er denne fejl der er der nu

[Redigeret d. 31/03-04 13:29:24 af Michael larsen (SmartWare)]

User
Bruger #985 @ 31.03.04 13:30
Hele koden ser sådan ud nu

// Tilslut til DB
include('../inc/funktion.inc.php');
aabn_forbindelse_og_vaelgdb();

// Find ip-adresse og dato, tid
$ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
$dato1 = date("Y-M-D H:M:S");

//finder ud af om brugenre har været her før
$r = mysql_fetch_row(mysql_query("SELECT * FROM counter WHERE ip like '$ip'")) or die (mysql_error());
if ($r == (false)) {
mysql_query("INSERT INTO counter (hits,ip) VALUES ('1','$ip')") or die (mysql_error());
}

// Insæt data i databasen
mysql_query("UPDATE counter SET hits=(hits + 1) dato='$dato1' WHERE ip='$ip'") or die (mysql_error());

// Henter antal hits
$gethits = mysql_query("select hits from counter") or die (mysql_error());

while($r = mysql_fetch_array($gethits))
{
$hits = $r["hits"];
}

// Fortæl brugere hvad nummer han/hun er
echo (" Hits Ialt: $hits");

// Luk forbindelsen til MySQL
luk_forbindelse();

Erstat linjen:

Med linjen:

$dato1 = date("Y-m-d H:i:s");

Det er sådan PHP skal have den, for at skabe en dato, som forstås af MySQL.

Hilsen Jon

User
Bruger #985 @ 31.03.04 13:39
Erstat linjen:

Med linjen:

$dato1 = date("Y-m-d H:i:s");

Det er sådan PHP skal have den, for at skabe en dato, som forstås af MySQL.

Hilsen Jon

Jeg for fejlen endnu kan det havde noget og gøre med jeg køre det på min ejen server

Jeg for fejlen endnu kan det havde noget og gøre med jeg køre det på min ejen server

Hvis din server i øvrigt kører fint med PHP og MySQL, så burde dette også kunne køre, medmindre du har en eller anden form for caching af dine sider, så ændringen ikke slår igennem. Hvordan ser fejlmeddelelsen ud nu?

User
Bruger #985 @ 31.03.04 13:43

Hvis din server i øvrigt kører fint med PHP og MySQL, så burde dette også kunne køre, medmindre du har en eller anden form for caching af dine sider, så ændringen ikke slår igennem. Hvordan ser fejlmeddelelsen ud nu?

Jeg har ingen problemer men og køre andre ting der skal køre igemmen Db

fejlen sådan sådan ud

You have an error in your SQL syntax near 'dato='2004-03-31 13:42:08' WHERE ip='212.10.48.43'' at line 1

kan man ikke på en eller anden måde så hvor lang den kommer

t