Læse indhold af HTML-filer m.m.

Tags:    php

Hejsa,

Jeg skal til at udvikle en søgefunktion til en forholdsvis stor side med mange filer, undermenuer osv. Langt de fleste filer er HTML-filer og er indekseret i et bestemt mappesystem. Nu vil jeg så høre, hvordan man kan lave en søgefunktion der kigger alle disse mapper igennem og læser indholdet af dem, så man kan søge i det ved hjælp af PHP? Ingen af filernes indhold ligger i en database, så søgefunktionen skal så at sige "kigge hele webstedet igennem".

Er der nogen der ved hvordan man gør det, og har I eventuelt noget kode man kan kigge lidt på? Eller måske et par tutorials der kan sætte mig igang?

Med venlig hilsen,
Bjarne Kruse

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa,

Jeg skal til at udvikle en søgefunktion til en forholdsvis stor side med mange filer, undermenuer osv. Langt de fleste filer er HTML-filer og er indekseret i et bestemt mappesystem. Nu vil jeg så høre, hvordan man kan lave en søgefunktion der kigger alle disse mapper igennem og læser indholdet af dem, så man kan søge i det ved hjælp af PHP? Ingen af filernes indhold ligger i en database, så søgefunktionen skal så at sige "kigge hele webstedet igennem".

Er der nogen der ved hvordan man gør det, og har I eventuelt noget kode man kan kigge lidt på? Eller måske et par tutorials der kan sætte mig igang?

Med venlig hilsen,
Bjarne Kruse

Det vil blive et MEGET tungt script hvis den skal søge alle filerne igennemen og vil derfor ikke være ret smart :)

Hejsa,

Med venlig hilsen,
Bjarne Kruse

På freefind.com kan du lave en søgemaskine (med reklamer). Du vælger hvilken side den skal starte med og så følger den alle links på siden. Så hvis den skal finde sider der ikke er linket til kan du ikke bruge den (ved mindre du gider skriv alle url'sne manuelt).

\\'^\\'^\\'^\\'^\\'^\\'^\\'^\\'^\\'^\\'^\\'^\\'^\\'^\\'^\\'^\\'
*Et eller andet poetisk*

Ville det så være en mulighed at smide al koden for HTML-filerne ind i en database, og så kan man lade brugerne søge i det? Det drejer sig jo trods alt "kun" om små 50 sider, så det må da være til at overskue. Eller er det for kluntet set ud fra en PHP-vinkel?

Er der nogen der har gode eller dårlige erfaringer ved at gøre det på denne måde?

t