mix af PHP og ASP

Tags:    php

Er det muligt at udfører ASP og PHP scripts i samme dokument?
Hvis... Hvordan gør man så det?

Det er vel wwwserveren der skal afgøre hvilke aplikationer der skal benyttes på bestemte filtyper (*.asp, *.php)... Så er det noget der?

Jeg bruger IIS som webserver.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Må man spørge hvad i al verden du vil med det?
Casper

Jeg tænkte nok at det spørgsmål ville blive stillet :)
Jeg har ingen anden god forklaring, end ren nysgerrighed.

Har ingen anelse om det virker men prøv et-eller-andet.php.asp eller omvendt! Men det virker nok ikke da .asp er endelsen!:)

Hilsen Mathias

I teorien tror jeg sagtens det kan lade sig gøre, hvis man sætter både PHP og ASP op til at fortolke .asp eller .php - eller måske sågar laver en "fælles" filendelse - fx ahp!

ASP reagerer jo på <%, mens PHP reagerer på <%php. Problemet kan måske være, hvis man ønsker at bruge fælles variabler, databaseforbindelser etc.!

mikl-dk | mikl@mikl.dk
co-admin

I teorien tror jeg sagtens det kan lade sig gøre, hvis man sætter både PHP og ASP op til at fortolke .asp eller .php - eller måske sågar laver en "fælles" filendelse - fx ahp!

I teorien ja, men har lige forsøgt mig med asp og php på IIS'en og kan afsløre at det ikke virker. hvorfor? fordi IIS kun tillader én ISAPI-udvidelse pr. "extension", så nej, det fungerer ikke i praksis

Casper

Jeg mener nej eftersom IIS eksekverer den pågældende fortolker på baggrund af filendelsen.

Casper

Casper

Jeg tænkte nok at det spørgsmål ville blive stillet :)
Jeg har ingen anden god forklaring, end ren nysgerrighed.

Hvordan kan man sætte asp til at køre 2 forskellige fil-typer?
Ved at adde asp 2 gange til listen (en med *.php og en med *.asp), og det samme med php? Eller er der en smartere metode?

Nej det tænkte jeg nok :D
Men skidt med det... Nu er det i hvert fald konkluderet.

Man kunne jo include eller noget i den stil!

Hilsen Mathias

Tjaaa... Det kunne man forestille sig, men nej. Det fungerer ikke. Koden bliver vel hentet ind i php dokumentet, og dermed ignoreres asp koden aligevel.

t