Hjælp med indkøbsside

Tags:    php

Ja så er i nok ved at blive trætte af min spørgen... jeg prøver dog alligevel :D
Jeg er ved at lave et nyhedssystem, og da jeg skulle teste det virkede det ikke. Da jeg ikke har så meget forstand på errors, ber jeg lige om hjælp her

Min indkøbssystem består af følgene filer:
skriv.php, der hvor man opretter en ny enhed
gem.php, den fil som gemmer det som man skrev i skriv.php i databasen (MySQL)
vis.php, den som viser filerne
sletreal.php, der hvor man kan slette enkelte enheder
slet.php, hjælper sletreal.php med at slette
og så et par filer med functioner med databasen

Når jeg så går ind i vis.php, får jeg følgene fejl:
Parse error: parse error in /web/www/frac/users/nicnatnet/vis.php on line 162

Og når jeg går ind i skriv.php, kan jeg først godt skrive, men får så denne fejl når jeg går ind i gem.php, som gemmer artiklen:

Warning: Missing argument 4 for skriv_i_gbog() in /web/www/frac/users/nicnatnet/gem.php on line 55

Warning: Missing argument 5 for skriv_i_gbog() in /web/www/frac/users/nicnatnet/gem.php on line 55

Kunne ikke udføre: insert into gaestebog(navn,epost,besked,ip,tid) values('testtitel','testbeskrivelse','testbillede','','','80.162.xx.xx',now())
Fejlen er: Column count doesn't match value count at row 1

Her er mine filer:

vis.php
Fold kodeboks ind/udKode 

skriv.php
Fold kodeboks ind/udKode 

gem.php
Fold kodeboks ind/udKode 

sletreal.php
Fold kodeboks ind/udKode 

slet.php
Fold kodeboks ind/udKode 

gbog-ting/mysql-funktioner.php
Fold kodeboks ind/udKode 
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
[Kunne ikke udføre: insert into gaestebog(navn,epost,besked,ip,tid) values('testtitel','testbeskrivelse','testbillede','','','80.162.xx.xx',now())
Fejlen er: Column count doesn't match value count at row 1]

Denne fejl skyldes at du i din insert skriver 5 kolonner (navn, epost.....osv) mens i din values skriver du 7 kolonner, derfor kommer denne fejl... der SKAL være match mellem disse...

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Parse: et php-dokument parses først før koden udføres. Dvs. det er generelle opbygningsfejl. fx hvis du mangler nogle paranteser eller et semikolon

Missing: betyder at der er noget der mangler, at der er noget du har glemt at skrive

Argument: Når du kalder en funktion er argumenterne dem, der står i parantesen bag funktionsnavnet adskilt af komma. Der er altså ikke lige så mange argumenter i dit funktionskald som i din funktion

Count: antal
match: passer til

(navn,epost,besked,ip,tid)
('testtitel','testbeskrivelse','testbillede','','','80.162.xx.xx',now())

der er ikke lige mange "ting" i de to paranteser.

Du kan i øvrigt rette i indlæg i dette forum :)

HOWSA der havde lige sneget sig en fejl ind i mit indlæg ovenpå... her er det rettede:
Ja så er i nok ved at blive trætte af min spørgen... jeg prøver dog alligevel :D
Jeg er ved at lave et nyhedssystem, og da jeg skulle teste det virkede det ikke. Da jeg ikke har så meget forstand på errors, ber jeg lige om hjælp her

Min indkøbssystem består af følgene filer:
skriv.php, der hvor man opretter en ny enhed
gem.php, den fil som gemmer det som man skrev i skriv.php i databasen (MySQL)
gbog.php, den som viser filerne
sletreal.php, der hvor man kan slette enkelte enheder
slet.php, hjælper sletreal.php med at slette
og så et par filer med functioner med databasen

Når jeg så går ind i gbog.php, får jeg følgene fejl:
Parse error: parse error in /web/www/frac/users/nicnatnet/gbog.php on line 162

Og når jeg går ind i skriv.php, kan jeg først godt skrive, men får så denne fejl når jeg går ind i gem.php, som gemmer artiklen:

Warning: Missing argument 4 for skriv_i_gbog() in /web/www/frac/users/nicnatnet/gem.php on line 55

Warning: Missing argument 5 for skriv_i_gbog() in /web/www/frac/users/nicnatnet/gem.php on line 55

Kunne ikke udføre: insert into gaestebog(navn,epost,besked,ip,tid) values('testtitel','testbeskrivelse','testbillede','','','80.162.xx.xx',now())
Fejlen er: Column count doesn't match value count at row 1

Her er mine filer:

gbog.php
Fold kodeboks ind/udKode 

skriv.php
Fold kodeboks ind/udKode 

gem.php
Fold kodeboks ind/udKode 

sletreal.php
Fold kodeboks ind/udKode 

slet.php
Fold kodeboks ind/udKode 

gbog-ting/mysql-funktioner.php
Fold kodeboks ind/udKode 
[Kunne ikke udføre: insert into gaestebog(navn,epost,besked,ip,tid) values('testtitel','testbeskrivelse','testbillede','','','80.162.xx.xx',now())
Fejlen er: Column count doesn't match value count at row 1]

Denne fejl skyldes at du i din insert skriver 5 kolonner (navn, epost.....osv) mens i din values skriver du 7 kolonner, derfor kommer denne fejl... der SKAL være match mellem disse...

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

TAK for den hurtige hjælp... virklig c00l!!!

[Redigeret d. 25/03-04 15:54:34 af nicholas bendt]

t