Dato og timestamp

Tags:    php

Jeg skal have hentet tid ud fra min database. Problemet ligger i at jeg gemmer time() som integer og når jeg så henter det ud igen med date("H:i j/n/Y", $tid); så får jeg bare 01:00 1/1/1970
ud af det. Men bruger jeg derimod et andet tal bliver datoen korrekt. Jeg gemmer time() som integer i min database. Det som jeg så vil vide er om jeg gemmer tallet forkert eller hvad det er som går galt for mig?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
måske bruger du time() som en mysql-funktion? det er en php-funktion.

da t i m e ( ) ikke er et tal gemmes 0.

Kom med noget kode

Jøsses, hvor dum kan man være... :P men jeg ville lige lige høre hvad er forskellen på mysql_fetch_assoc og mysql_fetch_array? Men tak fordi i begge to påpeger at jeg er en tumpe... :P

mysql_fetch_assoc($query) er det samme som mysql_fetch_array($query, MYSQL_ASSOC)
Det betyder at den returnerer et array, hvor keys'ne er kolonne-navnene... fx $row["id"] osv..
mysql_fetch_array($query) returnerer et array der både indeholder kolonnenavnene OG deres nummer... fx:
$row["id"] og $row[0] er det samme.

/AC

Hvordan henter du tallet ud?

/AC

Jeg henter tallet således:

$query = mysql_query("select * from users where id = '$HTTP_GET_VARS[id]'");
$tid = $row[regtime];
$oprettet = date("H:i j/n/Y", $tid);

Så er det bare jeg vil vide om det er her der går noget galt eller om det er når jeg gemmer tallet. Altså det ser fint ud i databasen hvor jeg har gemt tallet 1080147921,

Du skal huske at sætte $row

Fold kodeboks ind/udKode 

/AC

du mangler at angive $row

Jøsses, hvor dum kan man være... :P men jeg ville lige lige høre hvad er forskellen på mysql_fetch_assoc og mysql_fetch_array? Men tak fordi i begge to påpeger at jeg er en tumpe... :P

mysql_fetch_assoc($query) er det samme som mysql_fetch_array($query, MYSQL_ASSOC)
Det betyder at den returnerer et array, hvor keys'ne er kolonne-navnene... fx $row["id"] osv..
mysql_fetch_array($query) returnerer et array der både indeholder kolonnenavnene OG deres nummer... fx:
$row["id"] og $row[0] er det samme.

/AC

Smart... :)

t