søgemaskine

Tags:    php

Davsen jeg ved ikke om det er her spørgsmålet høre til men her er det

Jeg har en søgemaskine(www.2find.tk), Men den kan kun søge i en database over tilmeldte sider , men nu vil jeg så ud vide den med at prøve at få den til at søge efter metatags, nogen der ved hvordan man gør det ?

Eller er det HELT umuligt :| ?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det her er fremgangsmåden for at lave det der hedder en "crawler" som søger på folks hjemmesider. bemærk at dette kun er oversigt over hvordan du skal gribe det an da man kan lave mange slags algoritmer for at lave en crawler...

Ideen med en crawler er, at du faktisk går ind på siden vha. en http forbindelse, og henter al indholdet af filen ind i en streng. husk på at du som bruger og administrator ikke ser en pind.

Når du har denne streng så skal du først og fremmest finde links på den side, dvs. du skal kunne komme videre fra den side du har angivet. Dette gør du nemmest vha. regular expressions - her får du smidt alle url's i hovedet og kan derefter, på samme måde som man traverserer en mappe på computeren, traversere igennem disse links med en rekursiv funktion. Når du har hentet alle linksne er du ikke færdig med siden endnu. Du skal igen bruge regualr exressions til at hente nøjagtig den information ud du ønsker. dvs. metatags osv... alt dette skal gennems i en database så folk senere kan hente det frem ved at søge.

Herefter er det blot at tage den næste url og det samme skal altså ske på næste side.

en oversigt over det, kan se sådan ud

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det får dig startet!

Casper

Det er den første søgemaskine jeg har prøvet hvor man ikke kan finde nogle bare damer!

Det er den første søgemaskine jeg har prøvet hvor man ikke kan finde nogle bare damer!

Hvis du tinker på min ? så er det fordig jeg ik mente jeg ville lave noget til at starte med(men hvis jeg kan få den udvidet kommer det en masse ;)

t