Form -> PHP spørgsmål...

Tags:    php

Hejsa.

Jeg har en form der bl.a. ser således ud:
<select name="category">
<option>Vælg kategori</option>
<option value="drums.jpg">drums</option>
<option value="cymbals.jpg">cymbals</option>
<option value="hardware.jpg">hardware</option>
<option value="andet.jpg">andet</option>
</select>

Den bliver smidt over i en php fil med følgende:

$category = $_REQUEST["category"];

Og det er sådan set også fint. Den valgte kategori bliver skrevet ind i min MySQL base.

MEN... jeg kunne godt tænke mig at kunne lave en "custom", altså en valgfri mulighed. Jeg havde tænkt at lave en alm.:
<input type="text" name="category" size="60">
... og derved få muligheden for selv at vælge noget helt andet en gang i mellem... (det er til noget ikon valg til en nyheds-side)

Dette kan jeg dog ikke helt få til at spille. Altså at have dem begge... hvordan klares den?

Mvh
Gunnar

Hejsa.

Jeg har en form der bl.a. ser således ud:
<select name="category">
<option>Vælg kategori</option>
<option value="drums.jpg">drums</option>
<option value="cymbals.jpg">cymbals</option>
<option value="hardware.jpg">hardware</option>
<option value="andet.jpg">andet</option>
</select>

Den bliver smidt over i en php fil med følgende:

$category = $_REQUEST["category"];

Og det er sådan set også fint. Den valgte kategori bliver skrevet ind i min MySQL base.

MEN... jeg kunne godt tænke mig at kunne lave en "custom", altså en valgfri mulighed. Jeg havde tænkt at lave en alm.:
<input type="text" name="category" size="60">
... og derved få muligheden for selv at vælge noget helt andet en gang i mellem... (det er til noget ikon valg til en nyheds-side)

Dette kan jeg dog ikke helt få til at spille. Altså at have dem begge... hvordan klares den?

Mvh
Gunnar

Kan du ikke lige forklare hvad du mner og så poste din kode.

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --

Jamen...! Det har jeg lige gjort :-)

Sagen er, at jeg har en nyheds-input side til en hjemmeside som bla. bringer nyheder. Her kan jeg indtaste overskrift, manchet, tekst samt link. Derudover har jeg lavet en drop-down menu med forskellige kategorier. Den jeg vælger smider en xxxx.jpg sætning ind i MySQL basen, som så derved afgør hvilket ikon der skal stå ved nyheden. Meget enkelt...

Jeg har en 8-9 kategorier, men engang imellem ville det være rart lige at lave en speciel. Derfor ville jeg lave et felt til manuel indtastning af f.eks. "speciel.jpg".

Problemet er bare, hvordan jeg laver et form-input som kan tjekke om der er et manuelt input (evt. lave et manuelt valg i drop-down menuen ved navn "indtast selv")... hvordan klares denne lige?

Tror ikke det giver mening at poste mere kode...

Mvh
Gunnar

hej

kan du ikke kalde input boxen category2 eller sådan noget. Og så gøre noget ala det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

adam
Køb en zebra - og kald den plet

Jo! :tu

Gunnar

t