session virker ikke Hmm

Tags:    php

Hej Udviklere

Jeg er igang med at leje med session og har nu gjort det i 2 hele dag, nu kan det være nok... jeg kan kun få det til at virke i login2.php som checker brugernavn & password, og når jeg så klikker på eks. index.php eller ret.php siger den jeg er gæst.

Jeg ved ikke hvad jeg gør galt :(

Her er et eks. på min login2.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Ps. jeg har dog session_start(); i min header.php jeg får da følgende fejl :

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at c:\\hotel\\***\\www\\index.php:2) in c:\\hotel\\***\\www\\header.inc on line 3

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at c:\\hotel\\***\\www\\index.php:2) in c:\\hotel\\***\\www\\header.inc on line 3

Mvh
Mike

6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor ikke gøre det på denne måde?
Fold kodeboks ind/udKode 

-----------------------------------------------------------------------------

»»Mark S. Johansen

så derfor skal session_start(); stå helt øverst i dit dokument! Også før HTML og alt det der!
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

Glem det der med at sætte session_start() først, det er ikke nødvendigt hvis man sætter en ob_start() i toppen og en ob_flush() i bunden af sit dokument

Glem det der med at sætte session_start() først, det er ikke nødvendigt hvis man sætter en ob_start() i toppen og en ob_flush() i bunden af sit dokument

Ja, men det synes jeg er en dum ide, da det bl.a. kan forlænge loadtiden.

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at c:\\hotel\\***\\www\\index.php:2) in c:\\hotel\\***\\www\\header.inc on line 3

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at c:\\hotel\\***\\www\\index.php:2) in c:\\hotel\\***\\www\\header.inc on line 3

Det er fordi der er output i siden før session_start();...
session_start();
skal altid være øverst i et dokument.../ der må ikke være noget print inden.... alså ikke noget som clienten kan se...

evt. kig på min side: http://MulBo.CoM/index.php?side=php/scripts&filtype=php

[Redigeret d. 12/03-04 16:36:38 af Kasper]

Hvis du har fået svar på din post så vær venlig at lukke den.

-----------------------------------------------------------------------------

»»Mark S. Johansen

t