Skal have et linieskift - bare ikke sidste gang!

Tags:    php

Hejsa

Denne kode spytter nogle events ud.

<?php

include ("connect_db.php");

//Hent oplysninger
$result = mysql_query("SELECT event FROM ts_dates WHERE MONTH(dato) = MONTH(DATE_ADD(CURDATE(),INTERVAL 1 MONTH));");

//Udskriv events
echo "<table width=\\"150\\" bgcolor=\\"#C2CFDF\\" border=\\"0\\" cellspacing=\\"1\\" callpadding=\\"3\\" align=\\"center\\">";
echo "<td>";
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo "<font face=\\"arial, verdana, sans-serif\\" size=\\"1\\">".$row['event']."<br></font>";
}
echo "</td>";
echo "</table>";

?>

For at skille de forskellige outputs ad, ville det være nemt at ligge en <br> ind. Problemet ved dette er bare, at den sidste linie også får lagt et mellemrum ind efter sig, og det ser ikke top fedt ud.

Mit spørgsmål: Hvordan laver man lettest et mellemrum imellem linierne UDEN at få et lagt ind efter den sidste linie?

Mvh
Gunnar

Jeg har lavet det lidt om:
Fold kodeboks ind/udKode 

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

hmm... dit eksempel laver slet ikke mellemrum...
Hvad kan det mon skyldes?

Ellers fandt jeg ud af, at et <p> istedet for et <br> virkede.... BORTSET fra når der kun var ét resultat!

Mvh
Gunnar

Har redigeret lidt i Jimmys, virker det her så(har ikke testet)

Fold kodeboks ind/udKode 

Jan Larsen
CO-owner http://www.jabo-web.com

Nej, desværre! Hmmm.... HHMM!!

Gunnar

Fold kodeboks ind/udKode 

ikke testet

[Redigeret d. 10/03-04 16:03:21 af Mathias Knudsen]

Virker heller ikke.

Denne byder slet ikke outputtet, men hvis jeg tilføjer <br> tags virker det sådan at der kommer et mellemrum efter første linie, og ikke efter resten.

Mvh
Gunnar

Nå, nu har jeg fået det til at virker sådan her:

<?php

include ("connect_db.php");

//Hent oplysninger
$result = mysql_query("SELECT * FROM ts_dates WHERE MONTH(date) = MONTH(DATE_ADD(CURDATE(),INTERVAL 1 MONTH));");

//Udskriv events
if($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo "<table width=\\"150\\" bgcolor=\\"#DFE6EF\\" border=\\"0\\" cellspacing=\\"1\\" callpadding=\\"3\\" align=\\"center\\">";
echo "<td>";
echo "<font face=\\"arial, verdana, sans-serif\\" size=\\"1\\"><b>".$row['name']."</b><br>".$row['event']."</font>";
}
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo "</p>";
echo "<font face=\\"arial, verdana, sans-serif\\" size=\\"1\\"><b>".$row['name']."</b><br>".$row['event']."</font>";
}
echo "</td>";
echo "</table>";

?>

Mvh
Gunnar

t