mail

Tags:    php

Jeg bruger php mail funktionen til at sende nyhedsmail til emails fra en db.

Efter at jeg er blevet færdig med den, har jeg dog opdaget at når det jeg skriver kommer over en vis størrelse, så kan jeg ikke sende.

Nyhedsbrevene bliver sendt som html til formatering og selve teksten bliver indtastet htmlArea.

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan jeg ikke lige svare på, men prøv at se http://dk2.php.net/manual/en/ref.mail.php

Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen

Min server er igennem Azero, så den skulle jo nok være sat rigtig op, men mindre man kan sætte en eller anden max størrelse på de mail der må sendes over mail funktionen.

Sikker på at der ikke er en fejl i din kode?
MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Har set på siden, men syntes ikke lige der er noget omkring en max størrelse eller lignende...

Andre som ved noget?

Din server ?

Min server er igennem Azero, så den skulle jo nok være sat rigtig op, men mindre man kan sætte en eller anden max størrelse på de mail der må sendes over mail funktionen.

Hvis du har fået svar på din post så vær venlig at lukke den.

-----------------------------------------------------------------------------

»»Mark S. Johansen

»»Mark S. Johansen

Jeg har ikke fået svar endnu.

Om der er fejl i min kode ved jeg ikke lige, også derfor jeg spurgte efter om der var en eller anden variabel i mail funktionen som gør at det ikke virker med en bestemt størrelse/mængde tekst.

Det virker jo fint når jeg holder mig under en bestemt størrelse.

»»Mark S. Johansen

Jeg har ikke fået svar endnu.

Om der er fejl i min kode ved jeg ikke lige, også derfor jeg spurgte efter om der var en eller anden variabel i mail funktionen som gør at det ikke virker med en bestemt størrelse/mængde tekst.

Det virker jo fint når jeg holder mig under en bestemt størrelse.

Kan vi se din kode?

Hilsen Mathias

Her er den kode jeg bruger til at sende med:

$headers = "From: $from\\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\\n";
$boundary = uniqid("HTMLDEMO");
$headers .= "Content-Type: multipart/alternative" . "; boundary = $boundary\\n\\n";
$headers .= "This is a MIME encoded message.\\n\\n";
$headers .= "--$boundary\\n" . "Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1\\n" . "Content-Transfer-Encoding: base64\\n\\n";
$headers .= chunk_split(base64_encode("$message_strip = strip_tags($message)"));
$headers .= "--$boundary\\n" . "Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1\\n" . "Content-Transfer-Encoding: base64\\n\\n";
$headers .= chunk_split(base64_encode("$message"));

mail("$row[email]", "$subject", "", $headers);

Jeg har fået det til at virke... Det var en simpel stave fejl hvor jeg havde skrevet metod=post i stedet for method=post, hvilket resulterede i at default get blev brugt i stedet for, og der er jo en begrænsning på 1000 tegn på.

t