Win32API mod .NET API'et

Tags:    c++ php sikkerhed kryptering

<< < 123 > >>
Over skriften siger jo nærmest sig selv, men hvad er forskellene, er der noget designforskel, hastighedsforskel eller hvad der ellers kan være?

- php-4ever

25 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Over skriften siger jo nærmest sig selv, men hvad er forskellene, er der noget designforskel, hastighedsforskel eller hvad der ellers kan være?

- php-4ever

Win32API er elendigt designet, i C og meget rodet, men til gengæld meget hurtigt.
--
I\\'m bloggin\\' it.
http://www.sigkill.dk/blog

Findes der bare keine freamwork der kan kører på windows, som er designet til C++ og er hurtigt og man har fuld kontrol?

- php-4ever

Man kan ikke få det hele på én gang.

Jeg ikke mene at man skal vælge framework efter hastighed, i de normale tilfælde er det ikke vigtigt om det er 10 % hurtigere eller langsomere.

Et andet C++ framework:
http://smartwin.sourceforge.net/

Ved jeg godt, men syntes at man lige så godt kan lære det bedste fra starten.
Men hvad for et framework er FF f.eks. lavet i?

- php-4ever

[Redigeret d. 10/02-05 20:20:47 af php-4ever]

Jeg tror at FireFox er bygget med platform specifikke GUI lib's. På Windows mener jeg at de bruger Win32Api'et direkte, med Microsofts kompiler. Du kan downloade sourcen hvis du vil checke.

Med hensyn til at vælge det rigtige; så vil jeg mene at du skal kaste dig ud i det. Det er meget lettere at lære platform nummer to.

hmmm ok, er bare lidt forvirret lige nu. Win32API'et er det til C++ eller C og hvad er .rc filer?

Win32Api'et er en samling funktioner og typer og strukturer og er som sådan et C API. Det skyldes bl.a. at det er opfundet inden man opfandt C++.

Men der er intet i vejen med at bruge dette C api fra C++. Husk på at det meste C kode kan bruges uden modifikationer i C++.

En .rc fil er en resource-fil. Den kan indeholde billeder (bitmaps), lyde (.vaw filer), dialogbox og menu template og meget andet.
Når du skal lave dialogboxe der er lidt avancerede er det (måske) lettere at specificere udseenet i en .rc fil. Ved at putte billder, lyde osv i resource fil slipper du for at distriburere disse seperart hvis du giver dine programmer til andre.

Har lige prøvet noget med en .rc fil, men det virker ikke helt:
[socket.cpp]
Fold kodeboks ind/udKode 

[socket.rc]
Fold kodeboks ind/udKode 

[socketres.h]
Fold kodeboks ind/udKode 

- php-4ever

[Redigeret d. 11/02-05 16:55:20 af php-4ever]

Socket.cpp:

Fold kodeboks ind/udKode 

socket.rc: