Mit PHP virker ikke optimalt

Tags:    php

Hej derude,

Jeg har fået sat PHP op på min egen server, og det virker tilsyneladende fint, der er dog nogle skønhedspletter, som for mig er ret irriterende. Det ser ud til at jeg har sat det i en anden form for "niveau" end den opsætning det må have på det webhotel jeg har købt mig til. For at illustrere hvad jeg mener så se på dette eksempel:

Fold kodeboks ind/udKode 

Et meget simpelt script der kan udskrive et navn, hvis man indtaster det. På mit webhotel virker dette helt fint, men på min egen server er jeg nødt til at skrive isset($navn) for ikke at få meddelelsen Notice: Undefined variable: navn in test.php on line 2.

Kan jeg på nogen måde rette dette, så PHP'en opfører sig klogere?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det kunne godt se ud til at register_globals er sat til off i din php.ini, du kan muligvis løse problemet ved at finde php.ini, søge efter register_globals og så ændre den til on. Du kan selvfølgelig også bare prøve med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Verden er hvad du gør den til! | http://bixi.dk/ | info[snabela]bixi[dot]dk

i php.ini

error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE

Hej derude,

Jeg har fået sat PHP op på min egen server, og det virker tilsyneladende fint, der er dog nogle skønhedspletter, som for mig er ret irriterende. Det ser ud til at jeg har sat det i en anden form for "niveau" end den opsætning det må have på det webhotel jeg har købt mig til. For at illustrere hvad jeg mener så se på dette eksempel:

Fold kodeboks ind/udKode 

Et meget simpelt script der kan udskrive et navn, hvis man indtaster det. På mit webhotel virker dette helt fint, men på min egen server er jeg nødt til at skrive isset($navn) for ikke at få meddelelsen Notice: Undefined variable: navn in test.php on line 2.

Kan jeg på nogen måde rette dette, så PHP'en opfører sig klogere?

Ved ikke om det har noget med serveren at gøre, men der er en fejl i dit Script! Du siger bare "if($navn) ?????

Den skal jo tjekke om der er skrevet noget i inputtet! Du skal skrive det således!

Fold kodeboks ind/udKode 

Så lykkedes det! Jeg fik rodet lidt rundt i php.ini, og fik sat display_errors anderledes. Det viste sig at løse problemet. Så tak for hjælpen, da den da viste sig at at kunne hjælpe mig på vej.

t