Jeg laver dobbelt poster hvorfor?

Tags:    php

Hej Udvikler

Når jeg er så ny som jeg er indefor PHP så kan det ikke undgås at lave **** i den *lol*

Det ser sådan ud på min forside, når jeg har indlæg i forum

Nye indlæg i forum
-----------------------------------
tekst.....
------------------------------------

Nye indlæg i forum
tekst.....

Det skal være mere ala
Nye indlæg i forum
tekst
------------------
tekst
------------------

Hvad gør jeg galt?? her er min kode:

<table border="0" cellpadding="0" style="border-collapse: collapse; border-left-width: 1px; border-right-width: 1px; border-top-style: solid; border-top-width: 1px; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1px" width="97%" id="table1" bordercolor="#000000">
<tr>
<td><p>

<a href="view.php?topicid=<?php echo $topic['id'] ?>">
<?php echo $topic['topicname'] ?>
</a></td>
</tr>
</table>

Mvh.
Lars Hoppe

[Redigeret d. 05/03-04 12:11:17 af Lars Hoppe]

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Lars,

Hmmm...altså du skal starte med at skrive din overskrift med "Nye indlæg i forum(2)", hvilket jeg ikke kan se skulle komme ud af den kode du skriver?

Herefter skal du løbe igennem dine forum poster, som du vel har i et array fra dit databaseudtræk, med en form for løkke. Eksempelvis:
Fold kodeboks ind/udKode 

Venlig hilsen
Jon Krondal Honum

[Redigeret d. 05/03-04 11:38:25 af Jon Krondal Honum]

for det første skal det kun være det der skal kopieres for hvert indlæg, der skal stå inde i din while, og for det andet, kan jeg ikke se ideen i din foreach.

Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 05/03-04 13:37:26 af Jesper Kristensen]

Hej Lars,

Hmmm...altså du skal starte med at skrive din overskrift med "Nye indlæg i forum(2)", hvilket jeg ikke kan se skulle komme ud af den kode du skriver?

Herefter skal du løbe igennem dine forum poster, som du vel har i et array fra dit databaseudtræk, med en form for løkke. Eksempelvis:
Fold kodeboks ind/udKode 

Venlig hilsen
Jon Krondal Honum

[Redigeret d. 05/03-04 11:38:25 af Jon Krondal Honum]

Jeg har ændret lidt på det så det ser sådan ud nu... og laver stadigvæk 1 table for hver indlæg :(
Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh.
Lars Hoppe

[Redigeret d. 05/03-04 12:10:45 af Lars Hoppe]

for det andet, kan jeg ikke se ideen i din foreach.

Den er affødt af mit svar på det oprindelige indlæg. Det stykke kildekode der var i den oprindelige post var ikke komplet, så jeg lavede et stykke eksempelkode, som forudsættede at id og overskrift på indlæg i forumet kom i et array...derfor foreach, til gennemløb af array key/value til at echo'e hans link under hinanden i hver sin tablerow. Og ja, jeg kunne have understreget, at det ikke var tiltænkte et mysql_fetch_array, men et ganske almindeligt array hvor værdierne lå som key og value i arrayet...men det bringer jo alt sammen sagen videre :)

Venlig hilsen
Jon Krondal Honum

[Redigeret d. 05/03-04 14:04:59 af Jon Krondal Honum]

Den er affødt af mit svar på det oprindelige indlæg. Det stykke kildekode der var i den oprindelige post var ikke komplet, så jeg lavede et stykke eksempelkode, som forudsættede at id og overskrift på indlæg i forumet kom i et array...derfor foreach, til gennemløb af array key/value til at echo'e hans link under hinanden i hver sin tablerow. Og ja, jeg kunne have understreget, at det ikke var tiltænkte et mysql_fetch_array, men et ganske almindeligt array hvor værdierne lå som key og value i arrayet...men det bringer jo alt sammen sagen videre :)

Venlig hilsen
Jon Krondal Honum

Hvor meget skal i bruge er det her ikke nok? :

<?php
/* Lad os hente Forum indlæg */
require ("config.php");
$topic_query = mysql_query ("SELECT * FROM topics ORDER BY id")or die (mysql_error());
while ($topic = mysql_fetch_array ($topic_query)) {
?>
<br><br>
<div class="box" align="left" style="width=97%;">  Nyeste forum indlæg<div class="storbox">
<table cellpadding="0" style="border-collapse: collapse; " width="97%" id="table1">
<?php
foreach ($topic as $topicid => $topicname) {
echo('<tr><td><p>');
echo('<a href="view.php?topicid=' . $topic['id'] . '">' . $topic['topicname'] . '</a>');
echo('</td></tr>');
}
?>
</table>
</div></div>
<?php
}
?>

Mvh.
Lars Hoppe

Venlig hilsen
Jon Krondal Honum

Hvor meget skal i bruge er det her ikke nok? :

<?php
/* Lad os hente Forum indlæg */
require ("config.php");
$topic_query = mysql_query ("SELECT * FROM topics ORDER BY id")or die (mysql_error());
while ($topic = mysql_fetch_array ($topic_query)) {
?>

<div class="box" align="left" style="width=97%;">  Nyeste forum indlæg<div class="storbox">
<table cellpadding="0" style="border-collapse: collapse; " width="97%" id="table1">
<?php
foreach ($topic as $topicid => $topicname) {
echo('<tr><td><p>');
echo('<a href="view.php?topicid=' . $topic['id'] . '">' . $topic['topicname'] . '</a>');
echo('</td></tr>');
}
?>
</table>
</div></div>
<?php
}
?>

Mvh.
Lars Hoppe

ok ---
Mvh.