Hvordan får jeg komma tal?

Tags:    php

Jeg har et lille problem med at få de tal frem jeg gerne vil have. Jeg vil gerne udregne et procent tal, men jeg vil gerne have decimaler på ligemeget hvad, også selvom tallet bliver præcis 5. Altså i stedet for at skrive 5 vil jeg gerne have 5,00 eller 5,0. Hvordan gør jeg lige det?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har et lille problem med at få de tal frem jeg gerne vil have. Jeg vil gerne udregne et procent tal, men jeg vil gerne have decimaler på ligemeget hvad, også selvom tallet bliver præcis 5. Altså i stedet for at skrive 5 vil jeg gerne have 5,00 eller 5,0. Hvordan gør jeg lige det?

$int = number_format($int, 2, ",", ".");

http://dk2.php.net/number_format

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Altså, du kan ikke skrive $num = 2,00433953; du skal bruge . som komma seperator, altså $num = 2.5342245;

Evt kan du type caste din variabel med $num = (float) 2.53435254;

Mvh
Kaare

Altså, du kan ikke skrive $num = 2,00433953; du skal bruge . som komma seperator, altså $num = 2.5342245;

Evt kan du type caste din variabel med $num = (float) 2.53435254;

Mvh
Kaare

Nu var det ikke lige det jeg ledte efter, men mere det som Ronni skrev. Jeg har nemlig ikke tallet, men det skal udregnes og det giver så præcis 5 f.eks. Men jeg vil have det til at være 5.00 på trods af det, men tak for hjælpen, nu virker det nemlig... :P

[Redigeret d. 26/02-04 16:25:14 af Kax]

t