MySQL import - hvad sker der med æø og å?

Tags:    php

Hejsa

Jeg har lavet nogle databaser lokalt på min maskine. Nu vil jeg så have lagt det op på en server:

1) Hvordan flytter man LETTEST ens data fra lokalt til server?

2) Når jeg har (via SQL dump) importeret mine tabeller, så er alle mine æø og å'er lavet om. Hvordan undgås dette?

Mvh
Gunnar Kristiansen

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa

Jeg har lavet nogle databaser lokalt på min maskine. Nu vil jeg så have lagt det op på en server:

1) Hvordan flytter man LETTEST ens data fra lokalt til server?

2) Når jeg har (via SQL dump) importeret mine tabeller, så er alle mine æø og å'er lavet om. Hvordan undgås dette?

Mvh
Gunnar Kristiansen

Prøv at spørge i Databaser/SQL foraet

1) Det nemmeste er at lave et dump, som du nævner i spm. 2.

2) Efter min mening er det dumt at begynde at bruge andre tegn end a-z, 0-9, bindestreg og underscore. Jeg tror mange kører med engelsk som sprog på servere.

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Mener du det seriøst? Hvad nu hvis man har en database til et dansksproget forum liggende... skal man så have folk til at skrive på engelsk, eller med aa, ae, oe ? Uddyb venligst...

Mvh
Gunnar

Mener du det seriøst? Hvad nu hvis man har en database til et dansksproget forum liggende... skal man så have folk til at skrive på engelsk, eller med aa, ae, oe ? Uddyb venligst...

Mvh
Gunnar

Jeg tror at det han mener er at navnene skal være med ae oe og aa! Altså at indholdet gerne må være med æ ø og å:)

Hilsen Mathias

Jamen problemet var ikke navnene på mine tables, men indeholdet!

Mvh
Gunnar

Hvis du har fået svar på din post så vær venlig at lukke den.

-----------------------------------------------------------------------------

»»Mark S. Johansen

t