Kan man lave sådan et script?

Tags:    c++ vb.net

<< < 12 > >>
Hej

Hvis man nu har to computere der er forbundet i et netværk, kan man så lave et script eller lign. der tager en backup af en eller flere filer på den ene computer, og gemmer dem på den anden computer, evt. automatisk hver 2 eller 3 time?

Kan det lades sig gøre?

18 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan lave en række at kommandoer i stil med:

at 02:00 /every:M,T,O,To,F,L,Sø d:\\Program\\echoat.bat
at 03:00 /every:M,T,O,To,F,L,Sø d:\\Program\\echoat.bat
at 05:00 /every:M,T,O,To,F,L,Sø d:\\Program\\echoat.bat

Det virker på en dansk WinXP, du kan evt bruge:
at 04:00 /every:1,2,3,4, ... d:\\Program\\echoat.bat
Hvor du udskifter ... med alle dage i måneden.

Når du har kørt kommandoerne kan du køre at unden parametre, så skriver den alle de at job du har sat til at køre.
Brug at /1 for at slette job nummer 1 igen.

Du kan lave en række at kommandoer i stil med:

at 02:00 /every:M,T,O,To,F,L,Sø d:\\Program\\echoat.bat
at 03:00 /every:M,T,O,To,F,L,Sø d:\\Program\\echoat.bat
at 05:00 /every:M,T,O,To,F,L,Sø d:\\Program\\echoat.bat

Det virker på en dansk WinXP, du kan evt bruge:
at 04:00 /every:1,2,3,4, ... d:\\Program\\echoat.bat
Hvor du udskifter ... med alle dage i måneden.

Når du har kørt kommandoerne kan du køre at unden parametre, så skriver den alle de at job du har sat til at køre.
Brug at /1 for at slette job nummer 1 igen.

Jeg har nu prøvet med AT 04:00 /every:1,2,3,4 osv. Når jeg så vil køre filen, får jeg meddelsen

"Programmet er for stort til at passe ind i hukommelsen"

Hvad gør jeg mon galt?

Hvad gør jeg mon galt?

Hvordan ser hele kommadoen ud?
Hvilken Windows bruger du?

Hvad gør jeg mon galt?

Hvordan ser hele kommadoen ud?
Hvilken Windows bruger du?

Windows XP

Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg aktivere filen, og skriver AT i komandoprompten, så står opgaven der også, men når tidspunktet kommer, sker der ikke noget.

[Redigeret d. 05/02-05 15:35:18 af GERT]

Prøv at tilføje /interactive til at kommandoen og tilføje en pause kommando til slut i bat-filen, så skulle der komme en box op hvor der til slut står "Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte . . ." så kan du se hvad der sker.

Hvis ikke du har /interactive slået til vil den bare køre i baggrunden.

Du skal også være opmærksom bat-filen kører med "system" som bruger, denne har måske ikke rettigheder til at mappe drevet.

Prøv at tilføje /interactive til at kommandoen og tilføje en pause kommando til slut i bat-filen, så skulle der komme en box op hvor der til slut står "Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte . . ." så kan du se hvad der sker.

Hvis ikke du har /interactive slået til vil den bare køre i baggrunden.

Du skal også være opmærksom bat-filen kører med "system" som bruger, denne har måske ikke rettigheder til at mappe drevet.

Mange tak for hjælpen, nu virker det som det skal.

Lige en sidste ting, hvordan kopiere man hele mapper, når jeg afprøver scriptet er det nemlig kun filerne der bliver kopieret?

Hvis a er en mappe kan du kopiere alle filer i denne mappe til mappen b med: copy a\\* b

Eller prøv med xcopy. Kør kommandoen xcopy /? for at se hvordan den virker.

Hej

Hvis man nu har to computere der er forbundet i et netværk, kan man så lave et script eller lign. der tager en backup af en eller flere filer på den ene computer, og gemmer dem på den anden computer, evt. automatisk hver 2 eller 3 time?

Kan det lades sig gøre?

*

<< < 12 > >>
t