afstemning men hvad med dyn ip?

Tags:    php

Jeg har lavet en poll, men hvad gør jeg hvis folk har dynamisk ip som mig selv, så kan de jo stemme flere gange, er der andre måder at genkende folk/computere på end ved deres ip??

//Søren

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Cookies er vejen frem, men nu er jeg ikke vildt ferm til PHP, så det kan være der er en frisk gut(inde) derude der kan lave koden for dig!

Casper

men brugeren kan vælge at slætte cookien, eller vælge at browseren ikke skal godkende den. Det kaldes "sikkerhed", at du ikke kan genkende brugeren.

men vis nogen af os skal lave det om til cookies, så smid lige dit script her.

Cookies er vejen frem, men nu er jeg ikke vildt ferm til PHP, så det kan være der er en frisk gut(inde) derude der kan lave koden for dig!

Casper

Jeg har overvejet cookies men brude der ikke være en anden måde?? cookies udløber jo også på et tidspunkt...
//Søren

du kan bare lave cookie lifetime til 2 år så længe er afstemningerne vel ikke?

Men de fleste sletter vel cookies inden der er gået 2 år!

Tror jeg da..men det kommer nok også an på målgruppen..hvis det er "computer nørder" (eller hvad man kalder os :))..så formatere man jo mindst engang om året..

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Men de fleste sletter vel cookies inden der er gået 2 år!

Tror jeg da..men det kommer nok også an på målgruppen..hvis det er "computer nørder" (eller hvad man kalder os :))..så formatere man jo mindst engang om året..

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Nogle gør hovedrent op til jul, vi kan nøjes med at formateres vores computere :D

ej spøj til side, jeg har selv lavet det om til cookie, så ellers tak
//Søren

t