Bedømmelse af forum

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle!

Jeg har netop lavet et forum i PHP og MySQL som jeg meget gerne vil have vurderet mht. funktionalitet. Jeg var i tvivl om, hvor jeg skulle poste dette indlæg, men valgte til sidst dette i håb om at alle PHP-programmører vil hjælpe med at vurdere forummet.

Jeg håber derfor på kritik/ris/ros/forslag/spørgsmål m.v. fra jer enten i mit eget forum eller i denne tråd?!

Jeg vil være meget taknemmelig for al hjælp. Projektet har både kostet sved og tårer men nu skal det bestå sin prøve.

Adressen: http://forum.b-web.dk

[edit]
Jeg har desuden "udlovet" 100 point, der vil blive fordelt til de personer, med den bedste konstruktiv kritik (både positivt og negativt).
[/edit]

Med venlig hilsen
Jesper Holm
www.b-web.dk

[Redigeret d. 25/01-04 15:28:37 af Jesper Holm]

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har netop lavet et forum i PHP og MySQL som jeg meget gerne vil have vurderet mht. funktionalitet.

Umiddelbart virker det ganske fornuftigt, enkelt og ikke fyldt med alt muligt lort som reklamer osv.

Ganske flot!!

Som nævnt i indlægget ovenfor, log ind burde nok fjernes for brugere der er logget ind, ligesom opret bruger. Ligesom mail nok burde skjules for ikke registrerede brugere. Modvirk at der høstes adresser til spam.

Med venlig Hilsen Frank
http://anakin.dk
Jeg giver ikke point for opgavens størrelse, men for hjælpen der ydes..

[Redigeret d. 25/01-04 15:37:23 af Frank Madsen]

negativt:
- ret profil - linket, når man ikke er logget ind
- når man her logget ind kommer man tilbage til forsiden, og ikke den side man var på
- at man ikke selv kan vælge overskrift i svar
- valget mellem dansk/engelsk (Sv/Re) virker overflødigt

positivt:
- ser flot ud
- nogle gode ekstrafunktioner

Indlæg senest redigeret d. 13.05.2009 01:34 af Bruger #3530
Det ser godt ud i IE, men ikke i Gecko-browsere (Mozilla, Netscape etc.) (designmæssigt, altså)
Sådan en ting som "Ret Profil" bør nok fjernes når man ikke er logget ind.

/AC

Frank Madsen skrev:
Som nævnt i indlægget ovenfor, log ind burde nok fjernes for brugere der er logget ind, ligesom opret bruger. Ligesom mail nok burde skjules for ikke registrerede brugere. Modvirk at der høstes adresser til spam.

"Log ind" er skiftet ud med "Log ud" når man er logget ind med brugernavn og password, så det er muligt at logge ud igen når man er færdig. Jeg vil overveje også at fjerne "Opret bruger" når man er logget ind og omvendt med "Ret bruger"...

Jesper Kristensen skrev:
...
- at man ikke selv kan vælge overskrift i svar
- valget mellem dansk/engelsk (Sv/Re) virker overflødigt

Vil det ikke bare skabe meget kaos hvis alle pludselig kunne skrive sin egen overskrift i svar? Det var for at holde "fokus" på den første overskrift at jeg har disabled overskrift-feltet...?!

Idéen med Re:/Sv: er at man kan vælge at skrive en kommentar eller et reelt svar, lidt i stil med dette forum - bare uden point :P Hvis I har nogle andre "præfix'er" eller anden idé der kan indikere kommentar/svar er I meget velkommen med en idé!

KasperTech skrev:
- at man ikke skal trykke på et link eller få en kode fra den email ens nyoprettede bruger får. (Ville reducere en masse inaktive brugere)
- at "ret profil" linket er der hele tiden.
- at man ikke kan undgå at svare på en af administratorens indlæg uden der kommer følgende:

Jeg vil også indføre "aktivering" af bruger som øget "systemsikkerhed". Derudover skal e-mailadresser valideres ved oprettelse og til sidst - ved hjælp af aktivering - tjekkes! En god idé! :)

Irrelevante links som "opret bruger", "ret profil" m.v. bliver formentlig også fjernet for den enkelte bruger efter jeres forespørgelser.

Mht. Administrators (min) signatur der kommer ved nogle brugere, var det en fejl der nu er rettet. Alt burde derfor virker efter hensigten igen 8)

Jeg er stadig meget interesseret i flere synspunkter fra andre og venter derfor lidt endnu med at uddele point - men jeres indlæg har været *yderst* konstruktive! :)

Med venlig hilsen
Jesper Holm
www.b-web.dk

Kan ikke få søgefunktionen til at give nogen resultater

Kan ikke få søgefunktionen til at give nogen resultater

Jeg nar netop prøvet og jeg kan sagtens få indlæg frem. Hvad søger du på? I hvilket felt søger du? Hvad sætter du sorteringen til?

Tak for din opmærksom herom.

Med venlig hilsen
Jesper Holm
www.b-web.dk

I oprettelsen af ny bruger får man ikke besked om, hvad der er krævet. Hvis man fx ikke indtaster en e-mail adresse, får man ikke nogen besked om profilen er oprettet, at man ikke har indtastet e-mail etc.

Fint, dejligt og overskueligt design, hvor der ikke er nogle forstyrrende elementer.

mikl-dk | mikl@mikl.dk

I oprettelsen af ny bruger får man ikke besked om, hvad der er krævet. Hvis man fx ikke indtaster en e-mail adresse, får man ikke nogen besked om profilen er oprettet, at man ikke har indtastet e-mail etc.

Dvs. at hvis man ikke indtaster fx emailadressen, savner du at man får en fejlmeddelelse så man bliver gjort opmærksom på manglen? Er det forstået korrekt?

Fint, dejligt og overskueligt design, hvor der ikke er nogle forstyrrende elementer.

Jeg takker mange gange for dine ris og roser :)

Med venlig hilsen
Jesper Holm
www.b-web.dk

Ja, eller ikke direkte mig, men mange kan ikke finde ud af det ellers. Og måske sætte en lille stjerne ud for de obligatoriske felter (i dit tilfælde er det alle sammen :)), hvor du så andetsteds markerer, at dem med stjerne er obligatoriske...

mikl-dk | mikl@mikl.dk

<< < 12 > >>
t