Erik, er ked af det - men det, du siger der er utopi! Selvfølgelig bliver man som bruger nødt til at tænke - dvs., at man aldrig skal åbne eksekvérbare filer uden at stole på dem (læs: pålidelig kilde). Man kan fx sammenligne med, at antivirusprogrammer kan se hinanden som vira, ud fra den måde de arbejder på.
Da MS i "tidernes morgen" annoncerede .NET og det smarte med, at man kunne bruge det samme til at udvikle til pda, mobil, pc etc. Det er nok ca. det dårligste argument jeg nogensinde har hørt (ud over dem jeg kan læse i mine rapporter
). I dag er der ikke en udvikler, der arbejder med alle tingene. Jo, det at man kan bruge nogle bestemte klasser etc. er smart, men man vil, hvis man er bare nogenlunde normal, optimere sin kode så meget som muligt til den pågældende platform. Men som hovedsalgsargument er det dårligt - det kunne dog være en fed idé at skulle downe > 20 MB til sin mobil
Jeg kører Windows. Ja, det gør jeg (i hvert fald indtil jeg får lagt Linux ind). Det er lukket for os. Det er på en måde også fair nok, da OS'et blot er et værktøj. Det, jeg har lidt problemer med et, at når jeg skal udvikle værktøjer til andre, så kender jeg ikke det materiale værktøjerne er lavet af. Jeg kan klippe og klistre divers kompilerede programstumper, som MS har lavet - og vupti: en hjemmeside
! Godt nok er det også professionelle der sidder og laver det, men vi har set, at MS godt kan lave fejl alligevel! Ved PHP er store codelibraries open source - fx PEAR. Det har jeg det godt med. Så ved jeg, hvad der sker - og hvis der bliver problemer med det har jeg mulighed for evt. at downloade den klasse, rette i den, og smide den op og benytte den i stedet for. Hvis der er noget i en af .NET kompilerede libaries, der er fejl i, skal man vente til den første for at man kan downloade en rettelse - i bedste fald! Ja ja, jeg ved det - der er også fejl i PHP og Apache - og det kan man selvfølgelig ikke gøre noget ved - ligesom med IIS. Men jeg har problemer med at opbygge et websted via GUI: drag'n'drop princippet med legoklodser af ukendt programkode...
mikl-dk | mikl@mikl.dk