PHP og SQL, hvordan???

Tags:    php

Hej..

Jeg har downloadet php fra deres hjemmesider, hedder noget med Win32 binaries..! ifølge webcafe.dk har jeg gjort det rigtigt ind til nu.. Jeg har downloadet den, og har den nu på computeren, jeg har pakket den ud med WinZip...
MEN... hvis jeg skriver normal php fx <?php print"hej hej hej" ?> (noget i den stil) kommer der ikke noget frem, jeg bruger TST Webcoder???? Hvad skal man gøre???

Christian...

56 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
okay... jeg downloader så MySQL på det link du gav mig??

Jeg har downloadet apache og php, dem har jeg installeret...

Nåå nej, hvis PHP fungerer som det skal, skal du bare downloade MySQL fra http://mysql.com

okay... jeg downloader så MySQL på det link du gav mig??

Jeg har downloadet apache og php, dem har jeg installeret...

Nåå nej, hvis PHP fungerer som det skal, skal du bare downloade MySQL fra http://mysql.com

Nej, det var det...! hehe.... Det virker ikke i mit eks. øverst, når man skriver en let php kode med noget tekst, vil den ikke vise teksten i browseren??????????......mÆRKELIGT!!!

så har du jo ikke installeret PHP. Har du testet om Apache virker?

Skriver den at siden ikke findes, elle skriver den ikke noget overhovedet? HUSK at det er htmlkoden du skal se efter. Kig i koden om der er skrevet noget. Det du ser i browseren kan man ikke bruge til noget som helst!

Skriver den at siden ikke findes, elle skriver den ikke noget overhovedet? HUSK at det er htmlkoden du skal se efter. Kig i koden om der er skrevet noget. Det du ser i browseren kan man ikke bruge til noget som helst!

Jo, har installeret php fra php.net...! og har installeret apache... Men webcafe.dk siger at man skal skrive noget ekstra i nogle filer, der ligger i mit php bibliotek!!??? Har installeret php, som de sagde, det der er underligt er at php og apache ikke gider samarbejde eller noget!!!
Jeg bruger TSW webcoder 4, og intet galt i html delen..... også når jeg trykker på preview, er der intet selvom jeg har skrevet den php kode???

[Redigeret d. 12/01-04 21:07:01 af Anders And]

1:
Hvis det ikke virker, må det være fordi du ikke har installeret det ordentligt!

Test om en almindelig html-side UDEN PHP kan vises ved hjælp af apache

(2: konfigurer Apache til at bruge PHP)

Jo, har installeret php fra php.net...! og har installeret apache... Men webcafe.dk siger at man skal skrive noget ekstra i nogle filer, der ligger i mit php bibliotek!!??? Har installeret php, som de sagde, det der er underligt er at php og apache ikke gider samarbejde eller noget!!!
Jeg bruger TSW webcoder 4, og intet galt i html delen..... også når jeg trykker på preview, er der intet selvom jeg har skrevet den php kode???

[Redigeret d. 12/01-04 21:07:01 af Anders And]

Jeg kan ikke se php kode i TSW-webocder 4 Preview
men det virker fint for mig i Internet Explorer

Mvh.
Thomas Christensen
-------------------------------------------------------
Vb noget for dig?
tjek VB-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

sejt, så er jeg ikke den eneste.. ;) hvis det virker for mig i IE, så er det sq nice :P....

Lyder sgu lidt som om at du ikke lægger dine filer i htdocs, og så skriver ip'en i din browser, hvis du har brugt webcafe må det være 127.0.0.1 eller noget i den stil :) men sgu bare et forslag

Jan Larsen
CO-owner http://www.jabo-web.com

Jeg lægger mine filer i htdocs.... apache skulle fungere okay, har også installeret MySQL nu.... ;)

1:
Hvis det ikke virker, må det være fordi du ikke har installeret det ordentligt!

Test om en almindelig html-side UDEN PHP kan vises ved hjælp af apache

(2: konfigurer Apache til at bruge PHP)

Hvordan konfigurer jeg det??? jeg har fulgt webcafe.dk...

Hvordan konfigurer jeg det???

Der er en readme fil i ZIP filen. Læs den.

Jeg kan ikke se php kode i TSW-webocder 4 Preview
men det virker fint for mig i Internet Explorer

Et lille sidespring: så er det fordi du ikke bruger servermappings ordentligt i webcoder.

t