listbox

Tags:    php

Jeg var heldig at få hjælp at to til at lave en listbox som henter værdierne fra en database.

Jeg valgte at bruge dette script, da jeg bedst kunne finde ud af det...

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg skal gerne have dette bygget sammen med min formular som virker pånær denne listbox. man skal kunne vælge produkt i listboxen, og så markere dette, hvorefter den værdi der er markeret sendes sammen med de andre værdier til databasen.

herunder har jeg koden for formularen, hvor denne listbox gerne skulle bygges ind, samt den side, der modtager informationerne og sætter disse i databasen.

Fold kodeboks ind/udKode 

og til slut den side der modtager

Fold kodeboks ind/udKode 

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et form element skal altid have attributten name sat, for at definere hvilken variabel værdien skal tilegnes. Kig på første linie i den kode der genererer din "listbox" (bedre kendt som selectbox). Der står echo "<select>"; lav det om til echo "<select name=\\"Det navn den skal have\\">";

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Fold kodeboks ind/udKode 

du skriver "<select name=\\"produktnavn2\\">"; to gange. 1 uden for <? ?>, vor der ikke skal være php-tegn, og 1 inden i <? ?> hvor der skal stå echo foran

Jeg er ikke nogen ørn til dette, men lærer dog hen af vejen. Jeg har prøvet at gøre som du skrev, men jeg får stadig igen værdier over i databasen.

derfor sender jeg lige koden igen, med håb om lidt mere hjælp :-)

Fold kodeboks ind/udKode 

og så den der modtager

Fold kodeboks ind/udKode 

tak for det begge to.

der er kun et problem nu. det er nok mig, der ikke helt ved hvad jeg laver.

men den værdi der kommer ind i db, er jo en tal værdi, altså den værdi der står i listboxen. kan det ændres så det er navnet der kommer ind i stedet, skal nemlig udtrække data af denne db.

hvis det er lidt uforståeligt, uddyber jeg gerne

og skal nok uddele point for jeres hjælp

echo "<option value=\\"".$id."\\">".$navn."</option>";

det der står i value, kommer ind i db'en, altså id. skift det ud med navn

t