Mobil og datakabel

Tags:    c++ java java

<< < 12 > >>
Hej jeg har en gammel nokia 3310 og et datakabel der til som man sætter i serial porten på computeren nu vil jeg så gerne lære at programmere nogle programmer der til som f.eks kan hente alle nummerene i telefon bogen og udskrive dem på computer skærmen!

Jeg har prøvet bertels program som skulle skrive ok på skærmen

code:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men når man trykker ind i programmet står den bare og venter ligesom om man skal trykke på en tast og det har jeg også prøvet men der sker intet! Er der nogle der kan hjælpe mig med at få det simple program til at virke og så bagefter evt. hjælpe med at lave programmet som henter nummerende fra mobilens telefonbog???

17 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ok jeg vidste godt hvordan man finder Hyperterminal men skal jeg bare sætte den til at connecte på com1 derinde??? og hvad gør jeg så skal jeg skrive nogle kommandoer eller hva??? Og hvad bruges Hyperterminal enlig til???

Nu satte jeg den til at connecte til com1 og så kom der bare en tekst boks på skærmen noget med nogle bytes tror jeg!
men hvad skal jeg vælge der??? er det noget der kan skade mobilen hvis jeg angiver nogle af boksene forkert??? Jeg har følgende kabel og telefon her kan man se hvordan kablet virker hvis det er til en lille hjælp: http://www.nowgsm.com/3310cable.htm

Og så fandt jeg sådan noget her: http://www.embedtronics.com/nokia/fbus.html
er det noget af det jeg skal bruge til hyperterminal??? Der er nemlig noget der liner det der skal udfyldes i boksen på den side!

[Redigeret d. 26/01-05 21:57:42 af Johan]

Hmm søgede lidt på nettet om hyperterminal og AT kommandoer og fandt selv ud af hvordan man gjorde jeg laver en forbindelse på com1 porten og så trykke jeg bare ok i den boks der kommer! Nu kan jeg så skrive noget kode jeg skulle lige slå noget til først for at se hvad jeg selv skrev men det har jeg gjort! Så prøvede jeg at skrive AT som der stod i guiden og trykke på Enter men så går den bare en linie ned og der sker intet! Er det fordi det kabel jeg har ikke stytter AT kommandoer men Mbus/Fbus kommandoer istedet eller hvad??? Kan det med et andet kabel lade sig gøre at sende AT kommandoer til nokia 3310en eller kan det kun modtage mbus/fbus ???? Ellers ved i så om en nokia 6600 kan modtage AT kommandoer for så havde jeg tænkt mig at købe denne infarøde port: http://www.thansen.dk/product.asp?c=391712505&n=1103039145&pn=1103039150
til den og så programmere til nokia 6600en istedet! Den infarøde port er også til serial så hvis jeg ikke tager meget fejl burde det være de samme AT kommandoer som hvis det var et kabel eller hvad???

Der er meget lille chance for at skade din mobil ved at bruge data kablet.

Man kan bruge hyperterminal til at sende AT kommandoer til telefonen og læse hvad den svarer. Man bruger det ikke så meget i dag. I "gamle" dage inden internettet brute man det til BBS.
Jeg ved ikke om man kan bruge hyperterminal til FBUS/MBUS.

I gammel dage havde man ikke mobiltelefoner og det er kun idag man kan få BBS til at køre på mobiltelefoner så det er ik rigttig

I gamle dage bruget man hypertermnal til BBS over et almindeligt modem.

Tak for hjælpen bertel

<< < 12 > >>
t