Mobil og datakabel

Tags:    c++ java java

<< < 12 > >>
Hej jeg har en gammel nokia 3310 og et datakabel der til som man sætter i serial porten på computeren nu vil jeg så gerne lære at programmere nogle programmer der til som f.eks kan hente alle nummerene i telefon bogen og udskrive dem på computer skærmen!

Jeg har prøvet bertels program som skulle skrive ok på skærmen

code:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men når man trykker ind i programmet står den bare og venter ligesom om man skal trykke på en tast og det har jeg også prøvet men der sker intet! Er der nogle der kan hjælpe mig med at få det simple program til at virke og så bagefter evt. hjælpe med at lave programmet som henter nummerende fra mobilens telefonbog???

17 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan ikke lade sig gøre

Johan, start med at teste om du kan snakke med telefonen vha. Hyperterminal, som du finder i Start -> Tilbehør -> Kommunikation.

Bjoernsling, hvad mener du med at "det kan kke lade sig gøre"?
Kender du Nokia 3310?

Johan, start med at teste om du kan snakke med telefonen vha. Hyperterminal, som du finder i Start -> Tilbehør -> Kommunikation.

Bjoernsling, hvad mener du med at "det kan kke lade sig gøre"?
Kender du Nokia 3310?

Jeg har set flere programmer på nettet, der kan overføre telefonbogen fra de forskellige Nokia dct3 modeller til computeren, ved hjælp af et standard mbus/fbus datakabel. Så det skulle da være muligt at lave et sådant program.

MvH

Stefan Svensson
http://SimLock.frac.dk

Ikke fordi jeg kender noget videre til Nokia telefoner og mbus/fbus, men mbus/fbus er vist noget ganske andet end AT kommando'er.

Ikke fordi jeg kender noget videre til Nokia telefoner og mbus/fbus, men mbus/fbus er vist noget ganske andet end AT kommando'er.

Jeps, jeg fik vist lige blandet lidt rundt i det.

MvH

Stefan Svensson
http://SimLock.frac.dk

Hej Bertel Brander
Hmm hvad kan jeg så begynde at lære com programmering til c++ ved??? er der en eller anden god lærig måde??? Du foreslog jo mig det med at programmere til mobilen men desvære sidder jeg kun inde med en nokia 6600 som jeg ikke har kabel til og en gammel nokia 3310 som jeg har kabel til! hvad kan jeg gøre nogle forslag???

Du kunne prøve at kikke på MBUS/FBUS, det er måske muligt at gøre noget med disse, jeg har ikke prøvet.
Hvis du har købt et datakabel burde det være muligt at sende AT kommandoer til telefonen. Har du prøvet at med hyperterminal? Har du kikket i instruktions bogen?

Ellers må du nok have tegnebogen frem og købe et kabel til din 6600. Eller købe et at de byggesæt jeg har omtalt.

Hvad er MBUS/FBUS??? hvor kan jeg kigge på det??? Hvad er hyperterminal og hvordan bruger jeg det til til at kontakte med mobilen??? Jeg har engang haft et program der hedder logomanager som jeg brugte til at læge logoer og billedbeskeder og man kunne også meget andet med det! Det var derfor jeg købte datakablet til den!

MBUS/FBUS er en måde at "snakke" med nogle Nokia telefoner, man kan sammeligne det med et sprog. Nogle telefoner forstår "sproget" AT (Hayes) andre MBUS/FBUS.

Jeg kender ikke sproget/protokollen for MBUS/FBUS, men hvis du søger lidt på google får du mange links.

Du finder Hyperterminal ved at finde Tilbehør i start menuen og derunder finde Kommunikation.

<< < 12 > >>
t