Udtræk fra fil

Tags:    php

<< < 123 > >>
Jeg skal ha lidt hjælp til at trække nogle data ud af en fil.

Jeg har fået styr på at få fat i filen og skrive indholdet af den ud.

Det jeg skal ha hjælp til er hvordan jeg løber filen igennem og får hevet enhelte værdier ud fra den efter nogle "søge" ord.

Lidt data fra selve filen:
[CAREER]
AbortedSeasons=0
TotalLaps=1186
TotalRaces=38
TotalRacesWithAI=30
m.m.

Det første jeg skal ha hevet ud er værdien af TotalLaps.

Lidt længere nede i filen står der følgende:
[PLAYERTRACKSTAT]
TrackName=2003RH_ALBERT_PARK
TrackFile=SEASONDATA\\CIRCUITS\\AUSTRALIA\\2003RH_ALBERT_PARK\\2003RH_ALBERT_PARK
TotalNumLaps=1
BestLapTime=0.000000
[PLAYERTRACKSTAT]
TrackName=2003RH_A-1_RING
TrackFile=SEASONDATA\\CIRCUITS\\AUSTRIA\\2003RH_A-1_RING\\2003RH_A-1_RING
TotalNumLaps=372
BestLapTime=67.841919

Her skal jeg ha værdien af TrackName, TotalNumLaps og BestLapTime, for hver enkelt track. Eksemplet viser data for to tracks.

24 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #52 @ 02.01.04 21:25
Vil gerne have en komplet fil, bare for at være sikker på at det virker.. evt mail den på lasse@hjorth.net

--
Med Venlig Hilsen
Lasse Hjorth
@CyboFuto at irc #udvikleren.dk

Spørgsmål!

Hvordan bestemmer jeg hva jeg vil printe ud, når jeg vil ha det til at stå som det gør på den side jeg linkede til tidligere.

Prøver lige at formulere mig så man kan forstå hva jeg mener :-)

Selvfølgelig hiver jeg de enkelte værdier du ved ex at skrive echo $result["2003RH_BARCELONA"]["TotalNumLaps"];

Det jeg ikke lige kan kringle er hvordan jeg får skrevet en liste ud som på mit tidligere link.
Altså sådan at de enkelte arrays bliver løbet igennem og udskrevet fra start til slut.

Mange gange tak for hjælpen Lasse. Jeg fandt endelig ud af hvordan jeg fik hevet TrackName ud af arrayet og derefter virkede det bare som det skulle.

Pyh ha... Det var så vist både første og sidste gang jeg gider arbejde med filer... Databaser er nu en go opfindelse :-)

<< < 123 > >>
t