Størrelse på felter/tabel i MySQL?

Tags:    php

Hej alle sammen!

Håber I alle har haft en veloverstået jul og forhåbentlig snart et godt nytår! :)

Jeg bruger phpmyadmin til at "administrere" min MySQL-database og hér kan man se hvor meget hver tabel fylder i bytes.

Hvordan kan jeg udskrive pladsforbruget for sådan en tabel med PH??? Det vil være bedst hvis jeg kan udskrive pladsforbruget for nogle bestemte felter ud fra en forespørgsel.

EKS:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kender ingen kode til det, men ovenstående var blot et eksempel på at hente den brugte plads fra nogle forudbestemte felter, udpeget fra brugernavnet i dette eksempel.

- Men det er altså selve metoden jeg mangler!!?

På forhånd mange tak for hjælpen! :)

Med venlig hilsen
Jesper Holm
www.b-web.dk

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej alle sammen!

Håber I alle har haft en veloverstået jul og forhåbentlig snart et godt nytår! :)

Jeg bruger phpmyadmin til at "administrere" min MySQL-database og hér kan man se hvor meget hver tabel fylder i bytes.

Hvordan kan jeg udskrive pladsforbruget for sådan en tabel med PH??? Det vil være bedst hvis jeg kan udskrive pladsforbruget for nogle bestemte felter ud fra en forespørgsel.

EKS:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kender ingen kode til det, men ovenstående var blot et eksempel på at hente den brugte plads fra nogle forudbestemte felter, udpeget fra brugernavnet i dette eksempel.

- Men det er altså selve metoden jeg mangler!!?

På forhånd mange tak for hjælpen! :)

Med venlig hilsen
Jesper Holm
www.b-web.dk

Jeg er lidt træt lige nu, men kan det stå her imellem. Pga mangel på søvn har jeg ikke selv kigget den igennem:
http://www.php.net/manual/en/ref.mysql.php
MxS @ http://mxs.friserverplads.dk
Slamkodning for fred

User
Bruger #52 @ 01.01.04 15:07
Det du gerne vil have, er det for meget plads i en mysql database X antal rækker fylder?

Du _KAN_ gøre det en lidt upræcis måde ved at tælle hvor mange tegne der er, så har du bytes.. men det er jo så bare ascii, du har ikke hvor meget det reelt fylder på disken... Det _tror_ jeg ikke du kan, så skal du lave en:
CREATE TABLE measure1 SELECT * FROM TABLE WHERE BRUGER='bruger';

Herefter måle størrelsen på tabellen (Denne her funktion må du selv stjæle fra PHPMyAdmin)

--
Med Venlig Hilsen
Lasse Hjorth
@CyboFuto at irc #udvikleren.dk

Hvis du har fået svar på din post så vær venlig at lukke den.

-----------------------------------------------------------------------------

»»Mark S. Johansen

t