grænse på antal ord

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej,
jeg har længe ledt efter en måde man kan sætte en limit på hvor mange ord den skal hente af nyheden, som et preview på forsiden (jeg er næsten sikker på i ved hvad jeg mener).

Hvis nogen kan finde et sted der forklarer om det, eller har en smart måde at gøre det på, ville det være perfekt.

-Hansen

19 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Om det kun er ord eller om det er tegn kan vel være nogenlunde ligemeget - med mindre det er strengt nødvendigt..!

Tja det kan man da ikke sige dig imod :D :D

Nej, vel? Jeg havde såmænd bare ikke forudset problematiken med de "alternative" koder for mellemrum... :-(

Men af "skade" bliver man klog! ;)

Med venlig hilsen
Jesper Holm
www.b-web.dk

[Redigeret d. 21/12-03 21:47:36 af Jesper Holm]

Med mindre jeg har misforstået spørgsmålet burde mit kode-forslag vel være en udmærket løsning?! Hvad siger forfatteren selv??

Eftersom der har været en som har lavet nøjagtig det samme som dig, endda smartere, håber jeg da ikke du får nogle point, så tag du det bare roligt :P

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

Eftersom der har været en som har lavet nøjagtig det samme som dig, endda smartere, håber jeg da ikke du får nogle point, så tag du det bare roligt :P

Er det virkelig Co-Admins opgave?! At vælge og vrage på vejne af forfatteren, der forespørger en løsning på et problem? Hm, det er da trist...! :-(

Jeg havde hverken håbet eller regnet med at få point for noget som helst, eftersom jeg er af typen der synes det er fedt i sig selv at hjælpe andre med et forslag til en løsning.

Jeg synes I stedet at forfatteren selv bør vælge hvilken løsning han synes bedst om. Så mon ikke det er dig - med al respekt - der skal tage det *helt* roligt...?!

Med venlig hilsen - og god jul!
Jesper Holm
www.b-web.dk

Nej, nej, nej, nu ikke skændes.. :(

Er det virkelig Co-Admins opgave?! At vælge og vrage på vejne af forfatteren, der forespørger en løsning på et problem? Hm, det er da trist...! :-(

Nu skal du ikke tage de ting jeg skriver herinde for at hjælpe - som Co-Admin opgaver :) Jeg har ligeså vel som andre lov til at skrive når jeg synes folk kan være lidt naive, el.lign. Jeg skal naturligvis udtrykke mig meget forsigtigt, da jeg ikke vil give Udvikleren et dårligt ry. Jeg må derfor beklage at du synes at jeg har virket negativ overfor dig, det var blot for at konfrontere dig med det problem at du mente at du var den som var i sin bedste ret til at modtage de point der i denne tråd, skal gives.

Jeg havde hverken håbet eller regnet med at få point for noget som helst, eftersom jeg er af typen der synes det er fedt i sig selv at hjælpe andre med et forslag til en løsning.

Jeg kan kun sige det samme, det er derfor jeg har takket ja til at blive Co-Admin :)

Jeg synes I stedet at forfatteren selv bør vælge hvilken løsning han synes bedst om. Så mon ikke det er dig - med al respekt - der skal tage det *helt* roligt...?!

Jeg er 100% rolig :) Jeg måtte som sagt, bare konfrontere dig med at din udtalelse virkede som om at pointene helt sikkert var til dig.

Og Jesper: Vi skændes da ikke :D

--
Co-Admin

... det var blot for at konfrontere dig med det problem at du mente at du var den som var i sin bedste ret til at modtage de point der i denne tråd, skal gives.

Jeg har *aldrig* udtalt hverken direkte eller inddirekte at jeg var i min bedste ret til at modtage points! Dette er *din* fortolkning, men var ikke hvad jeg sagde!!

- Det skal slås fast!

Jeg skrev bare at min kode vel var et udmærket forslag. Hvor min naivitet så kommer ind i billedet er et godt spørgsmål...?!

- Jeg håber derfor du forstår at det er *din* fortolkning og at jeg blot prøver at hjælpe! Håber denne diskussion (hvad det er) er færdigdebatteret!

Med venlig hilsen
Jesper Holm - og god jul.
www.b-web.dk

... det var blot for at konfrontere dig med det problem at du mente at du var den som var i sin bedste ret til at modtage de point der i denne tråd, skal gives.

Jeg har *aldrig* udtalt hverken direkte eller inddirekte at jeg var i min bedste ret til at modtage points! Dette er *din* fortolkning, men var ikke hvad jeg sagde!!

- Det skal slås fast!

Jeg skrev bare at min kode vel var et udmærket forslag. Hvor min naivitet så kommer ind i billedet er et godt spørgsmål...?!

- Jeg håber derfor du forstår at det er *din* fortolkning og at jeg blot prøver at hjælpe! Håber denne diskussion (hvad det er) er færdigdebatteret!

Det er skam slået fast - det var også ukorrekt skrevet, det du lige citerede i dit indlæg, det beklager jeg, det var ikke meningen. Det jeg mente var - som jeg for øvrigt også skrev andetsteds i mit indlæg - at jeg opfattede det som værende som beskrevet.

Jeg beklager at det har været nødvendigt at diskutere dette, det eneste jeg ville var, at konfrontere dig med at der var en anden som havde skrevet præcis det samme førend dig, hvorfor dit indlæg faktisk var "forældet".

--
Co-Admin

End of discution, og god jul :)

--
Co-Admin

[Redigeret d. 23/12-03 16:16:55 af Ronni Egeriis]

Tak i lige måde :-)

Med venlig hilsen
Jesper Holm
www.b-web.dk