php -> mysql og ' " \\ tegn

Tags:    php

Hej!

Jeg oplever lidt problemer med enten php eller mySql (ved ikke helt hvor fejlen ligger!)

Hvis jeg indtaster noget i en form og dette blir smækket i db og jeg så henter det ud igen ser teksten mærkelig ud hvis jeg har benyttet ' " eller \\ i teksten ... kan man på en eller anden måde "fjerne" det så jeg kan skrive alle de mærkelige tegn jeg vil og php eller mySql ikke roder det til ?

Mvh

Lars Axberg

Hej!

Jeg oplever lidt problemer med enten php eller mySql (ved ikke helt hvor fejlen ligger!)

Hvis jeg indtaster noget i en form og dette blir smækket i db og jeg så henter det ud igen ser teksten mærkelig ud hvis jeg har benyttet ' " eller \\ i teksten ... kan man på en eller anden måde "fjerne" det så jeg kan skrive alle de mærkelige tegn jeg vil og php eller mySql ikke roder det til ?

Mvh

Lars Axberg

Kan vi se noget kode hvor du sætter det i database og hvor du skriver det ud?

--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin

hej

jeg tror du kan løse noget af dit problem, med functionerne stripslashes og addslashes - det er php functioner. se mere på http://dk2.php.net/manual/en/function.stripslashes.php

God Jul
adam

Køb en zebra - og kald den plet

Som adam siger kan problemet (sikkert) løses vha. stripslashes.
Grunden til du får flere \\ i beskeden er at "magic_quotes_gpc" er sat til On i php konfigurationsfilen. Dette betyder bare at PHP selv bruger addslashes på GET, POST og Cookie data.
Du skal være glad for PHP selv gør dette, hvis du har glemt det.
Blev dette ikke gjort ville man kunne udføre (næsten) valgfrie SQL queries i din database.

Mvh,

Thomas Nielsen

Som adam siger kan problemet (sikkert) løses vha. stripslashes.
Grunden til du får flere \\ i beskeden er at "magic_quotes_gpc" er sat til On i php konfigurationsfilen. Dette betyder bare at PHP selv bruger addslashes på GET, POST og Cookie data.
Du skal være glad for PHP selv gør dette, hvis du har glemt det.
Blev dette ikke gjort ville man kunne udføre (næsten) valgfrie SQL queries i din database.

Mvh,

Thomas Nielsen

Yes nu fandt jeg ud af det ... det var "bare" stripslashes() der skulle køres ... Tak folkens!
Mvh

Lars Axberg

t