igen igen listbox med php hjælp

Tags:    php

jeg ved ikke om man stadig kan se det gamle indlæg, så prøver igen. Jeg var heldig at få hjælp at to til at lave en listbox som henter værdierne fra en database.

Jeg valgte at bruge dette script, da jeg bedst kunne finde ud af det...

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg skal gerne have dette bygget sammen med min formular som virker pånær denne listbox. man skal kunne vælge produkt i listboxen, og så markere dette, hvorefter den værdi der er markeret sendes sammen med de andre værdier til databasen.

herunder har jeg koden for formularen, hvor denne listbox gerne skulle bygges ind, samt den side, der modtager informationerne og sætter disse i databasen.

Fold kodeboks ind/udKode 

samt den side der modtager

Fold kodeboks ind/udKode 

Som jeg lige ser det, så er din "select" box (den der dannes af PHP scriptet) slet ikke inden for dine Form tags. Når "select" boxen ikke er inde i Formen, så kan dens værdi jo heller ikke outputtes af Formen.

Venlig hilsen
Jon Krondal Honum

Jep det kan jeg godt se. men kan simpelthen ikke få det til ast virke. så hvis nogen kan fortælle mig hvordan koden ser ud med denne box inden i, ville jeg være super glad :-)

men tak for svaret

Noget i stil med nedenstående! Jeg har ikke testet det, men du inkluderer php scriptet i din side, ved at omgive det med start/slut php tags, se koden. Husk at filen skal hedde "xxxx.php", ellers bliver php koden jo ikke behandlet af serveren ;)

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det har hjulpet dig på vej!

Venlig hilsen
Jon Krondal Honum

Tak for hjælpen...

har dog stadig lidt problemer, idet jeg gerne vil have værdien af boxen med ind i databasen. Og det funker desværre ikke. Er lidt i tvivl om hvilke ting der skal sendes videre fra denne box. så hvis du kan svare på dette, vil det være super.

mvh

klaus

Hej Klaus,

Din side, som modtager data fra formen, skal have tilføjet outputtet fra listen, så det kommer med i din sql, der indsætter data i databasen. Endvidere skal der måske også laves nogle tjeks på input...det kan jeg se, at der er på noget af det andet, uden dog at have sat mig dybere ind i scriptet. Jeg har ikke tid til at gå dybere i det nu, men du kunne prøve at skrive det som et spørgsmål med udlovning af udvikler point (UP) her i forumet...hvilket det jo nok burde have været fra start...det er jo retfærdigvis en spørgsmålstråd, og ikke en diskussionstråd det her :|

Venlig hilsen
Jon Krondal Honum

[Redigeret d. 17/12-03 15:59:59 af Jon Krondal Honum]

t