GDI+, er indbygget i Windows, bare kig i dokumentationen på msdn
(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Kan du fortælle mig hvor man skaffer .lib som .a?
Eller høre de med til dev-cpp?
--------------------------------------------------
Regards Rasmus Hamberg
[Redigeret d. 10/01-05 16:05:16 af Rasmus Hamberg]
[Redigeret d. 10/01-05 16:08:12 af Rasmus Hamberg]
Ret nemt, du klikker på dem, trykker på F2 og skriver endelsen .a
(det virker faktisk!)
Alle de almindelige .lib filer der hører med til VC, hører også med til GCC (som Dev-C++ bruger).
D3D kan altså også bruges til 2D skal det lige siges... Det handler (ligesom i OpenGL) bare om hvordan det projekteres på skærmen.
Links:
http://www.gamedev.net (kæmpe site, hvor både professionelle og amatører tjekker foraene)
http://nehe.gamedev.net (tutorials til OpenGL i mange sprog)
http://www.flipcode.com (blandet, men mange gode artikler)
Men du har faktisk kun brug for GD.NET (gamedev.net), for du når aldrig at blive færdig med alle artiklerne
Hvis du behøver hjælp (altså relativ nem hjælp som du sikkert får brug for) kan jeg love dig at du får indtil flere svar (min rekord er 20
) inden for de første 10 min i et af deres fora (der er hele tiden mange tusinde logget på). Men husk nu lige at søge efter dit svar først, det er ret irriterende at nogen spørger om fx 2D i OpenGL, for der har været mange hundrede poster, der har omhandlet præcis det.
Hvis du vil have et mægtigt godt råd, så lær at mestre vektorer for dem får du (hele tiden) brug for i 2D...
I 3D er der en del mere (og meget mere avanceret) matematik, men det lærer du jo sikkert
Hvis du vil dit eget bedste, så start simpelt og småt... lav nogle af de klassiske simple spil som tetris (faktisk ikke særligt simpelt), pong eller wirehang (ikke klassisk, men meget simpelt og sjovt). Du vil gå i stå inden for et par dage eller uger, hvis du prøver at lave det næste Command & Conquer (tro mig, der er faktisk mange der tror det!
).
1101110100010110000101000001
[Redigeret d. 10/01-05 17:58:08 af Nicolai Lyster Fersner]