Billed upload

Tags:    php

Hej alle udviklere!
Er der nogle der kan hjælpe mig med at få et billede-upload system til at virke, det er lige som det der er en artikkel med her på udvikleren. Jeg har bare to problemer.

1.Jeg kan fint uploade billederne, men den kan ikke finde ud af at gøre billedet mindre, hvad kan det være???

2.Når den gemmer billederne, gemmer den dem ikke som nogen fil, et billede kunne f.eks. hede 123gif når den skulle hede 123.gif, men hvis jeg selv gård ind og sætter pongtum så virker det.

Kasper Nielsen

Kan du li mysql php?
Så se lige denne gruppe!
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=141

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okey.. grunden til at billedet ikke kan gøres mindre, er sikkert fordi du uploader en gif fil, og det understøtter GDlib ikke.
Prøv at upload en JPG fil..

Det med at der ikke kommer punktum, prøv den her kode:

$nytNavn = $tid . "_" . rand(1, 1000000) . "." . $ext;

Hilsen Chadi
Mit lykketal er 2959

Hej alle udviklere!
Er der nogle der kan hjælpe mig med at få et billede-upload system til at virke, det er lige som det der er en artikkel med her på udvikleren.

hvilken udbyder har du og hvad er din url skriv et brev til mig med kode og brugernavn så skal jeg nok gå ind og fikse det for dig med det samme

Ang. at gøre billeder mindre, ville det være rart hvis vi kunne se din kilde. Hvis det er på webhotellet det ikke virker, så har de vidst ikke ret meget styr på sagnerne, hvis GB-lib ikke er installeret :)

Hej alle udviklere!
Er der nogle der kan hjælpe mig med at få et billede-upload system til at virke, det er lige som det der er en artikkel med her på udvikleren.

hvilken udbyder har du og hvad er din url skriv et brev til mig med kode og brugernavn så skal jeg nok gå ind og fikse det for dig med det samme

Den 11-12-03 19:48 skrev Jesper Kristensen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------

Lukker
Mvh.
Kasper Nielsen

Den 11-12-03 19:48 skrev Jesper Kristensen følgende:

Lukker
Mvh.
Kasper Nielsen