Fjerne ledende 0 ?

Tags:    php

Hey

Jeg er ved at blive grøn i låget af at lede efter en eller anden smart måde at fjerne ledende 0 med ....

problemet er at jeg er ved at lave en kalender... nå brugeren har indtastet dato og klokkeslet for den gældende event smækker jeg det hele i en db men først vil jeg gerne have konverteret dato og tid til et timestamp og der bruger jeg jo selvfølgelig mktime() MEN .....

Jeg fandt ud af at det var ikke ligegyldigt om måneden var 08 eller 8 (for August ;) ) timestampet ændrer sig ... om man kan omgå dette ved jeg ikke ... men for ikke at forvirre brugeren ville det være lækkert at kunne fjerne ledende 0 ...

Nogen der forstår ellers uddyber/omformulerer jeg gerne

P.S jeg har ledt på www.php.net efter en funktion til at fjerne dem med men finder ingenting ...

Mvh

Lars Axberg

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvorfor laver du det ikke i en select box ?

-------------------------------------------
Husk At Besøge www.GenerationX.dk
-------------------------------------------

Jeg har ikke lige afprøvet det, men du skal nok gøre noget i retning af:

Fold kodeboks ind/udKode 

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

Hey

Jeg er ved at blive grøn i låget af at lede efter en eller anden smart måde at fjerne ledende 0 med ....

problemet er at jeg er ved at lave en kalender... nå brugeren har indtastet dato og klokkeslet for den gældende event smækker jeg det hele i en db men først vil jeg gerne have konverteret dato og tid til et timestamp og der bruger jeg jo selvfølgelig mktime() MEN .....

Jeg fandt ud af at det var ikke ligegyldigt om måneden var 08 eller 8 (for August ;) ) timestampet ændrer sig ... om man kan omgå dette ved jeg ikke ... men for ikke at forvirre brugeren ville det være lækkert at kunne fjerne ledende 0 ...

Nogen der forstår ellers uddyber/omformulerer jeg gerne

P.S jeg har ledt på www.php.net efter en funktion til at fjerne dem med men finder ingenting ...

Mvh

Lars Axberg

dato: date("j-n-Y");

dato: date("j-n-Y");

Ja okay ... burde måske have fortalt at brugeren selv skriver dato og tid i en form som så bagefter bliver behandlet af php... så derfor kan jeg ikke bruge date() eller andre ...

Mvh

Lars Axberg

hvorfor laver du det ikke i en select box ?

Det var også en mulighed og jeg har overvejet den men blev enig med mig selv om, at jeg selv synes det er iriterende at side og fedte rundt med select bokse ... går meget hurtigere at skrive det selv ...

Mvh

Lars Axberg

Jeg har ikke lige afprøvet det, men du skal nok gøre noget i retning af:

Fold kodeboks ind/udKode 

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

Takker og bukker .... ikke akkurat en "standard" funktion men den fungerer!

Mvh

Lars Axberg

t