Bagvedliggende kodning af stort site

Tags:    php

Hejsa.

Jeg er ny herinde og I må derfor bære over med mig hvis jeg kommer til at gøre noget der ikke er velset herinde. Jeg har ledt efter en beskrivelse af regler, etc., men har ikke kunnet finde noget.

Jeg har en ide til et site, som (i mine øjne) er ret ambitiøst - ihvertfald i forhold til mine programmeringsmæssige evner. Da opgaven med at skabe indholdet til siden i forvejen er meget stor, har jeg brug for at finde en PHP-programmør, som er dygtig. Jeg har bare det problem at det ikke er det umiddelbare mål med projektet at tjene penge. Jeg leder derfor efter en person som har brug for en opgave, som vedkommende kan bruge som reference til at demonstrere sine evner - evt. i forbindelse med en ansættelsessituation eller som reference senere hen til freelancopgaver. Skulle der komme penge i sitet senere, finder vi naturligvis en fordeling på dette, men det er hverken målet eller forventningen at dette sker!

Lidt mere om sitet:
Jeg har efterhånden opbygget en ganske betragtelig mængde viden om whisky og vil i den forbindelse forsøge at skabe et site, hvor whiskyverdenens kendere, nydere, producenter og forhandlere kan mødes på uformelt plan og snakke whisky. Med andre ord vil jeg gerne lave et site, som vil tiltrække en masse forskellige mennesker som har den samme interesse, nemlig whisky. Det er min oplevelse at der ikke eksisterer et site der er godt nok til at være samlingspunkt for disse målgrupper og det er det min ydmyge ambition går ud på at lave.

Det foreløbige design, som ikke er helt færdigt, kan ses på http://home1.stofanet.dk/braun/samlet.jpg

Jeg har brug for at finde en programmør (jeg forstiller mig php og mysql, men det er ikke et krav), som er velkvalificeret og har energien til at kaste sig over sådan et projekt. Man behøver ikke at vide noget om whisky, men det er vigtigt at man er en dygtig programmør. Jeg forestiller mig at der måske er en ung gut eller gut-inde der har brug for et større projekt som vedkommende kan bruge til at profilere sig selv med overfor fremtidige arbejdsgivere. Jeg vil personligt "garantere" for indholdet - forstået på den måde at jeg ved en masse om emnet og kender nogle folk i whiskybranchen, som sikkert kan skabe opmærksomhed om sitet og bidrage med indhold.

De programmeringsmæssige udfordringer jeg stå over for ser ud som følger:

Loginsystem til brugerne.
Brugerne kan skrive smagsnoter til den enkelte whisky.
Brugerne skal kunne skrive artikler.
Debatforum.
Ratingsystem af smagsnoter og af artikler.
Oprettelse af brugerprofil, hvor brugerne kan se lidt om hinanden.
Whiskyordbog: Når musen holdes over et bestemt ord i teksten, skal en "ordbog" poppe op og forklare hvad ordet betyder.

Derudover skal siden bygges op over følgende emner:

1. Historien om whisky
2. Hvordan laver man whisky:
3. Destillerier
4. Hvordan smager man på whisky?
5. Brugernes artikler
6. Om siden (about)
7. Newsletter
8. Links
9. Konkurrence
10. Persongalleri: Kendte folk fra whiskyverdenen
11. Events (en kalenderfunktion)

Jeg håber at dette giver et overblik over den store (synes jeg selv) opgave der ligger foran. Har du lyst til at tage med på denne rejse ind i whiskyens verden sammen med mig hører jeg gerne fra dig. Har du yderligere forslag til indhold på siden hører jeg også gerne fra dig. Har du uddybende spørgsmål, så bare fyr løs (o:

Jeg håber at der er en af jer der har mod på opgaven.

Hygge

Peter Braun

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal lægge et svar ved at besvare tråden og så vælge "Svar, med mulighed for point" - som jeg har gjort ved denne - i stedet for "Kommentar, uden mulighed for point", som den default står på.

mikl-dk | mikl@mikl.dk

Hej,

Det lyder som et spændende projekt. Mit problem er tid. Jeg ville rigtig gerne hjælpe dig, men hvad er "deadline" (jeg har mange ting i gang...). Du kan se lidt på min profil og min færden her på siden. Jeg synes selv, at det er en opgave, jeg kan klare.

mikl-dk | mikl@mikl.dk

Hej,

Det lyder som et spændende projekt. Mit problem er tid. Jeg ville rigtig gerne hjælpe dig, men hvad er "deadline" (jeg har mange ting i gang...). Du kan se lidt på min profil og min færden her på siden. Jeg synes selv, at det er en opgave, jeg kan klare.

mikl-dk | mikl@mikl.dk

Hej Mikl,

Jeg har kigget lidt rundt på det du har lavet og som du selv skriver, kunne det sagtens se ud som om at du kan klare opgaven. Jeg vil derfor meget gerne høre nærmere fra dig.

Mht. det rent tidsmæssige, har jeg ikke umiddelbart en deadline, da det "bare er et alvorligt hyggeprojekt". Dog vil jeg gerne have realiseret ideen og derfor har jeg selvfølgelig heller ikke lyst til at vente i længere tid (år).

Lad mig høre lidt om hvad dine planer er rent tidsmæssigt - vi skulle jo gerne begge være sammen om sitet. Jeg har som sagt en masse ideer til indhold og opbygning, som det sikkert ville være en god ide at snakke igennem inden vi kommer alt for godt igang.

Indholdet - rent tekstmæssigt - er ret massivt og jeg regner derfor med at bruge vinteren til at lave det indholdsmæssige materiale, som f.eks. beskrivelse af destillerier, historien bag whisky, etc. Ergo regner jeg ikke med at sitet kan gå i luften før tidligst til foråret nsæte år - dette er dog på ingen måde et krav ;-)

Lad os snakke sammen - du kan evt. maile mig på peter@brauns.dk eller icq 30205109 Jeg er på arbejde i øjeblikket, men kommer i nærheden af min PC i løbet af i aften (o:

Hygge

Peter

P.S.: Jeg glemte at sige at jeg har fulgt med i udviklingen af dit site www.i-start.dk gennem www.eksperten.dk og ville bare sige at det ser lovende ud - det er en god ide du har fået ;-)

Hej,

Jeg skal til håndbold i aften, men måske kan jeg nå at fange dig før eller efter. Mht. tiden ser det ud til at kunne blive realistisk for mig, da jeg er heldig at studere, og derfor har en forholdsvis lang juleferie, hvor jeg sikkert godt kan få presset lidt ind :)

Men jeg synes i hvert fald, at det lyder som en god idé. Jeg er frisk på det - efter hvad jeg kan forstå på dig, skal det jo ikke være klar inden 2 uger :)

mikl-dk | mikl@mikl.dk

Hej,

Jeg skal til håndbold i aften, men måske kan jeg nå at fange dig før eller efter. Mht. tiden ser det ud til at kunne blive realistisk for mig, da jeg er heldig at studere, og derfor har en forholdsvis lang juleferie, hvor jeg sikkert godt kan få presset lidt ind :)

Men jeg synes i hvert fald, at det lyder som en god idé. Jeg er frisk på det - efter hvad jeg kan forstå på dig, skal det jo ikke være klar inden 2 uger :)

mikl-dk | mikl@mikl.dk

Hej Mikl-dk,

Det lyder rigtig godt at du har lyst til at kaste dig ud i opgaven. Jeg vil forsøge at være på icq 30205109 og messenger (fcskjoldhogene@hotmail.com) i løbet af aftenen. Lad os snakke sammen og finde ud af hvordan vi kommer videre.

Vi snakkes ved.

Peter

Hej,

mikl-dk | mikl@mikl.dk

Hej igen ;-)

Jeg skal lige høre: Hvordan lukker jeg denne tråd. Du er jo på opgaven, så der er jo ikke nogen grund til at den er åben længere.

Ved at uddele point for neden

Du skal lægge et svar ved at besvare tråden og så vælge "Svar, med mulighed for point" - som jeg har gjort ved denne - i stedet for "Kommentar, uden mulighed for point", som den default står på.

mikl-dk | mikl@mikl.dk

Fino - så sksulle den være ordnet ;-)

t