Hejsa.
Jeg er ny herinde og I må derfor bære over med mig hvis jeg kommer til at gøre noget der ikke er velset herinde. Jeg har ledt efter en beskrivelse af regler, etc., men har ikke kunnet finde noget.
Jeg har en ide til et site, som (i mine øjne) er ret ambitiøst - ihvertfald i forhold til mine programmeringsmæssige evner. Da opgaven med at skabe indholdet til siden i forvejen er meget stor, har jeg brug for at finde en PHP-programmør, som er dygtig. Jeg har bare det problem at det ikke er det umiddelbare mål med projektet at tjene penge. Jeg leder derfor efter en person som har brug for en opgave, som vedkommende kan bruge som reference til at demonstrere sine evner - evt. i forbindelse med en ansættelsessituation eller som reference senere hen til freelancopgaver. Skulle der komme penge i sitet senere, finder vi naturligvis en fordeling på dette, men det er hverken målet eller forventningen at dette sker!
Lidt mere om sitet:
Jeg har efterhånden opbygget en ganske betragtelig mængde viden om whisky og vil i den forbindelse forsøge at skabe et site, hvor whiskyverdenens kendere, nydere, producenter og forhandlere kan mødes på uformelt plan og snakke whisky. Med andre ord vil jeg gerne lave et site, som vil tiltrække en masse forskellige mennesker som har den samme interesse, nemlig whisky. Det er min oplevelse at der ikke eksisterer et site der er godt nok til at være samlingspunkt for disse målgrupper og det er det min ydmyge ambition går ud på at lave.
Det foreløbige design, som ikke er helt færdigt, kan ses på
http://home1.stofanet.dk/braun/samlet.jpg Jeg har brug for at finde en programmør (jeg forstiller mig php og mysql, men det er ikke et krav), som er velkvalificeret og har energien til at kaste sig over sådan et projekt. Man behøver ikke at vide noget om whisky, men det er vigtigt at man er en dygtig programmør. Jeg forestiller mig at der måske er en ung gut eller gut-inde der har brug for et større projekt som vedkommende kan bruge til at profilere sig selv med overfor fremtidige arbejdsgivere. Jeg vil personligt "garantere" for indholdet - forstået på den måde at jeg ved en masse om emnet og kender nogle folk i whiskybranchen, som sikkert kan skabe opmærksomhed om sitet og bidrage med indhold.
De programmeringsmæssige udfordringer jeg stå over for ser ud som følger:
Loginsystem til brugerne.
Brugerne kan skrive smagsnoter til den enkelte whisky.
Brugerne skal kunne skrive artikler.
Debatforum.
Ratingsystem af smagsnoter og af artikler.
Oprettelse af brugerprofil, hvor brugerne kan se lidt om hinanden.
Whiskyordbog: Når musen holdes over et bestemt ord i teksten, skal en "ordbog" poppe op og forklare hvad ordet betyder.
Derudover skal siden bygges op over følgende emner:
1. Historien om whisky
2. Hvordan laver man whisky:
3. Destillerier
4. Hvordan smager man på whisky?
5. Brugernes artikler
6. Om siden (about)
7. Newsletter
8. Links
9. Konkurrence
10. Persongalleri: Kendte folk fra whiskyverdenen
11. Events (en kalenderfunktion)
Jeg håber at dette giver et overblik over den store (synes jeg selv) opgave der ligger foran. Har du lyst til at tage med på denne rejse ind i whiskyens verden sammen med mig hører jeg gerne fra dig. Har du yderligere forslag til indhold på siden hører jeg også gerne fra dig. Har du uddybende spørgsmål, så bare fyr løs (o:
Jeg håber at der er en af jer der har mod på opgaven.
Hygge
Peter Braun