Enkelt spørgsmål

Tags:    c++ java

hvordan får man de 3 første bogstaver ud af denne string???

char resp[128];

så man kan bruge det i en switch funktion, og skal stadig kunne bruges hvis jeg ændrer den fra 128 til måske 1024 el. lign.
desuden så hvordan ændrer man i en string f.eks. så resp[10 til 15] udskiftes?
og hvordan tilføjer man noget midt inde i en string, og fjerner noget inde i den?
hvis i kender en online tutorial til dette vil jeg godt have et link for jeg har kun hjælp-funktionen i visual c++ som ikke er særlig god:(.

For det første, du kan ikke lave switch på en string. Sekundært, programmerer du C eller C++?
--
I\\'m bloggin\\' it.
http://www.sigkill.dk/blog

Jeg programmerer i C++, desuden hvordan gør man så hvis man ikke kan bruge switch til strings er der noget smart man kan gøre?

Jeg programmerer i C++, desuden hvordan gør man så hvis man ikke kan bruge switch til strings er der noget smart man kan gøre?

De 3 første tegn kan du vel bare få ved at køre den gennem en while løkke og derved vælge de 3 første tegn. Skal du ind og arbejde med strings skal du vel have fat i string biblioteket. Prøv evt. at kigge her, http://www.cppreference.com/cppstring.html. Jeg har ikke selv arbejdet meget med det. Ang de 3 første tegn, vil jeg da gerne give mit forslag til hvordan det kunne løses

Fold kodeboks ind/udKode 

Sådan vil jeg hive de 3 første tegn ud af en streng. Håber det hjalp dig lidt :)

Slot\\\
[Redigeret d. 07/01-05 14:38:35 af Martin Slot]

[Redigeret d. 07/01-05 14:40:32 af Martin Slot]

...
jeg skal bruge de 3 første tegn, men de skal ikke skrive med cout, men derimod sammenlignes, så der sker noget forskelligt an på hvad der står i de 3 første tegn.
desuden vil jeg godt kunne læse 3 tegn af gangen hvis man kan, fordi jeg skal senere søge efter bl.a. "dnd" og meget mere, som jeg ikke ved hvor ligge i min string.

Medmindre at du skal sammenligne mange gange og det skal gå meget stærkt er det bedste at lave en if() ... else if() ... else.

Man bruger std::string og dens substr, f.ex:

Fold kodeboks ind/udKode 

t