2 spalter?

Tags:    php

Hej, kan det lade sig gøre at dele en tekst op i 2 spalter som er lige lange når man hivet noget ud fra en database ??

Ved man kan gøre det med css, men det skal vel blandes med php :)?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Divider antal tegn med 2. Opret en tabel, med to rammer. Indsæt den ene del af teksten i ramme 1, og den anden i ramme 2. Så simpelt er det vel... Tror ikke det er så svært...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Hej, kan det lade sig gøre at dele en tekst op i 2 spalter som er lige lange når man hivet noget ud fra en database ??

Jeg kan hjælpe dig med css´en..

Dit stylesheet kan se således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Mine sider er bygget op på den måde du snakker om, nemt at styre bredde overalt på siden :)
Fold kodeboks ind/udKode 

Kol. 2, 4 og 6 agere mellemrum, derfor de er sat lavt, da teksten ellers vil stå klods op ad hinanden.

Nogen vil måske mene at tabeller er nemmere, men der kan du ikke styre bredden via css som du kan med disse.

Læs mere her, ca. midt på siden: http://www.html.dk/tutorials/css/lektion13.asp

Med venlig Hilsen Frank
http://anakin.dk
Jeg giver ikke point for opgavens størrelse, men for hjælpen der ydes..

[Redigeret d. 02/12-03 17:14:22 af Frank Madsen]

Tjah. I teorien kunne man vel tælle antallet af tegn og dividere det med to. Og så bare sætte X antal tegn i hver spalte... Men så har den kvikke hjerne jo fundet ud af det med linjeskift... Der står jeg så af :)

Tjah. I teorien kunne man vel tælle antallet af tegn og dividere det med to. Og så bare sætte X antal tegn i hver spalte... Men så har den kvikke hjerne jo fundet ud af det med linjeskift... Der står jeg så af :)

eller nej...

se dette pæne wannabe ex.

iiiiiiiiiiiiiiiiiiii
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

der er (ca) lige mange af hver af bogstaverne - men X-erne er dobbelt så lange som i-erne... derfor skal man tænke lidt over der...

umidbart ville jeg altid dele i noget 5:4 - så man var ret sikker på at første spalte var længst...

det ville jeg fx lave sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

så vil foo indeholde den første lidt over halvdel, og bar den anden...

Hvis du har fået svar på din post så vær venlig at lukke den.

-----------------------------------------------------------------------------

»»Mark S. Johansen

t