variabel

Tags:    php

<< < 12 > >>
er der en der kendetr en variabel eller hvad det nu hedder til at vise ip, browser og styresystem

12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
er der en der kendetr en variabel eller hvad det nu hedder til at vise ip, browser og styresystem

IP: $REMOTE_ADDR

/Andreas Møgelmose

----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.

Til at vise hvilken browser / os der bruges, skal du have fat i javascript.
<pre>
<script>
document.write( navigator.appName +"-"+navigator.appVersion );
</script>
</pre>
-AH

[Redigeret d. 28/11-03 10:01:58 af A.H.]

Sådan her kan du finde ip: $_SERVER["REMOTE_ADDR
"];
Sådan finder du browser/os $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"];

Håber det kan bruges Hilsen:

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET

mange tak men den skriver ikke noget når jeg setter det ind siden bliver helt blank

og lige en ting til hvis det ikke er for svært vil jeg også spørge om der er en der kender en kode til at vise internet udbyder

[Redigeret d. 28/11-03 12:13:34 af dini]

Du kan ikke finde internetudbyder. Du kan eventuelt spørge de forskellige udbydere hvilke IP-adresser de har, og så bruge det. Men det tror jeg ikke du får noget svar på.

du skal udskrive variablen med fx
echo $var;

mange tak men den skriver ikke noget når jeg setter det ind siden bliver helt blank

og lige en ting til hvis det ikke er for svært vil jeg også spørge om der er en der kender en kode til at vise internet udbyder

[Redigeret d. 28/11-03 12:13:34 af dini]

Du kan ikke finde internetudbyder. Du kan eventuelt spørge de forskellige udbydere hvilke IP-adresser de har, og så bruge det. Men det tror jeg ikke du får noget svar på.

du skal udskrive variablen med fx
echo $var;

Den laver en fejl i linje 8 hvis der er en der er sød at lave et eksempel så vil jeg være meget taknemlig da jeg stadig ikke er så god til php

hvordan ser linje 8 ud?

Du kan evt. bruge de besøgendes hostname til at finde deres internet udbyder... Men det bliver bare lidt kompliceret hvis folk bruger rDNS ;-)

mvh gustav olsen

hvordan ser linje 8 ud?

Her er hele kode du må meget undskylde hvis det er en lille fejl jeg laver

<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>

<body>
<?php
$ip_ad = "$_SERVER["REMOTE_ADDR"]";

echo "din ip er $ip_ad.";
?>

</body>
</html>

Du kan evt. bruge de besøgendes hostname til at finde deres internet udbyder... Men det bliver bare lidt kompliceret hvis folk bruger rDNS ;-)

mvh gustav olsen

og hvordan finder man folks hostname

<< < 12 > >>
t