DOS

Tags:    c++ php mysql database

<< < 12 > >>
hvilken kompiler er bedst at bruge hvis man ikke bruger noget operativsystem, men ren dos eller hvad det hedder når man ikke har installeret noget(og det skal være gratis)?
og helst et link også til hvor det ligger.

Nu er jeg forvirret... jeg må vide følgende:

1) Har du tænkt dig at arbejde i DOS, mens du udvikler koden? Hvorfor? DOS er ikke noget gæstfrit miljø.

2) Har du tænkt dig at køre din kode i DOS? Hvorfor? 16bit er ikke noget programvenligt miljø.

3) Har du tænkt dig at køre programmet uden styresystem overhovedet? Dette er ikke DOS. DOS er et styresystem, ganske som Windows eller Unix, omend et gammeldags et.
--
I\\'m bloggin\\' it.
http://www.sigkill.dk/blog

hm... efter meget nærmere overvejelse kan det godt være jeg vil bruge linux i stedet, men hvor kan man hente det, altså en programmeringsvenlig version hvis der findes sådan en, ellers så den i vil mene er den "bedste", send venligst et link om hvor jeg kan hente den.

1) Har du tænkt dig at arbejde i DOS, mens du udvikler koden? Hvorfor? DOS er ikke noget gæstfrit miljø.

2) Har du tænkt dig at køre din kode i DOS? Hvorfor? 16bit er ikke noget programvenligt miljø.

Det kommer vel an på hvordan man definerer gæstfrit; jeg vil sige at realmode DOS er meget gæstfrit, du har fuldstændigt frie tøjler (og kan skyde dig selv i foden på måder der er utænkelige i Windows).

Man kan godt lave 32bit programmer i DOS, det gør DJGPP.

Jeg ville starte med TurboC, den er let at bruge.

<< < 12 > >>
t